Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

NMBS Reeks 51

Gestart door centauri167, 06 mei 2015, 20:26:51 PM

stevend

Waarschijnlijk willen ze dan de mal ook veranderen ( enkele lichten  ), toch wat
het model reeks 62 betreft.
En men kan ook niet blijven uitbrengen .
Ik denk dat het sop de kolen niet waard is als je ALLE livreien wil uitbrengen, maar eerder
een selectie moet maken .

Sicco

Geloof me, de mal aanpassen voor slechts zes locs zal nooit economisch haalbaar zijn. Zeker als er blijkbaar al niet direct interesse is in het uitbrengen van de overige 130 stuks

rixke rail

Citaat van: geert desc op 12 mei 2015, 00:32:11 AM
Mehano heeft ook maar 1 loc met de rokken rond de buffers uitgebracht

Waarom zelf niet proberen, Geert ?

Maar ja, U houdt niet van de Mehano's  :-\
LINK naar het oude (herstelde) draadje. Foto's waren verwijderd !  :-[
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Citaat van: stevend op 13 mei 2015, 19:29:07 PM
Waarschijnlijk willen ze dan de mal ook veranderen ( enkele lichten  ), toch wat
het model reeks 62 betreft.

Zelf proberen, Steven ?  ;)

Maar let op, want 3 van de zes prototypes hadden andere (Flexicoil-) draaistellen ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.

centauri167

Ik zou liegen moest ik zeggen dat ik iets zou kunnen realiseren dat nog maar een beetje in de buurt zou komen van de realisatie van Eric, maar ik zou ook liegen moest ik zeggen dat ik het geslaagd vind ... sorry ...

loebaske

Super Rixke, ga uw werkzaamheden volgen...

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 16 mei 2015, 17:22:22 PM
Super Rixke, ga uw werkzaamheden volgen...

De werkzaamheden zijn net afgelopen Loebaske,er zal niet veel meer te volgen vallen! :D :D

;)

GDE

Citaat van: rixke rail op 16 mei 2015, 16:21:10 PM
Citaat van: geert desc op 12 mei 2015, 00:32:11 AM
Mehano heeft ook maar 1 loc met de rokken rond de buffers uitgebracht

Waarom zelf niet proberen, Geert ?

Maar ja, U houdt niet van de Mehano's  :-\
LINK naar het oude (herstelde) draadje. Foto's waren verwijderd !  :-[
Modelspoorse groeten,
Eric.
Eric,  de loc's met rokken konden evengoed uitgebracht worden door mehano vermits ze een beperkte oplage hebben gemaakt voor het museum van kinkempois. Maar inderdaad ik wacht liever op een model van bij vanbiervliet dan dat ik vanalles moet doen om de Mehano's te verbeteren ( trapjes veranderen en bv enkele koplampen plaatsen om dan nog maar te zwijgen van de kleine kopramen.)  Hoewel dit misschien allemaal wel te doen is..... Maar waarom dan niet een model kopen dat alles al goed heeft..... Teminste als vanbiervliet deze nog wilt uitbrengen en geen toegevingen doet aan het model. 

stevend

Wat je Eric misschien nog kan bijbrengen is het geduld bij het plamuren en schuren , totdat alle oneffenheden
voor het spuiten weg zijn .
Ik denk ook wel dat op de foto ook alles beter ziet .
Maar ik bewonder wel z'n durf om daarin een mes te zetten en een zeer aannemelijk resultaat te komen !

Wat die lichtblok betreft , dat hoeft niet te veranderen. Want in tp 3 hebben er ook met duolichten rond getoerd. ;)

GDE

Eric hoe heb jij de constructieplaten van de 6201 gemaakt? Deze ombouw naar enkele koplampen van de 62 zou ik ook wel willen doen. Een versie die ook nooit door roco zal gemaakt worden en wss ook niet door Vbv. Als je zo'n specialeke wilt moet je wel zelf ombouwen hé  :P

rixke rail

Geert, ik denk ze of van bij Paul Bellon kwamen, maar ik vind ze daar niet (meer) terug, mogelijks van Jocadis.
Voor enkele andere locs heb ik mij gebaseerd op een foto van de bewuste plaat, en dan verkleind afgedrukt ...
Modelspoorse groeten,
Eric.

bellejt

fabrieksplaatjes zijn bij PB nog te krijgen.Zie in onderdelen diesels

GDE

Citaat van: rixke rail op 17 mei 2015, 14:35:51 PM
Geert, ik denk ze of van bij Paul Bellon kwamen, maar ik vind ze daar niet (meer) terug, mogelijks van Jocadis.
Voor enkele andere locs heb ik mij gebaseerd op een foto van de bewuste plaat, en dan verkleind afgedrukt ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Bedankt voor de info Eric,  je Bij Jocadis heb ik indertijd constructieplaten voor de reeks 62 gekocht maar deze  vallen nogal groot uit. Het viel me op dat deze die op je 6201 hangen eerder de juiste afmetingen hebben in vergelijking met deze van bij Jocadis.  Ik denk dat ik ook maar eens een foto van de constructieplaten  moet verkleinen. Mvg