Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

HLD 5509 revisie

Gestart door Davy, 11 april 2015, 12:24:19 PM

Rangeerduivel

En kan iemand al zeggen waar /hoe deze loc's gaan ingezet worden in hun nieuwe livrei?
(Allemaal persoonlijke smaak maar ik vind het niet misstaan..)

;)

mark7758

Ze zijn eigenlijk alleen bedoelt om defecte TGV en ICE weg te slepen. (Als ze gestrandt zijn op de baan.)
Dus alles andere is bonus voor de fotograven. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Break302

En met welke loks doen ze nu de sleep dienst op de HSL 2, of vallen ze daar niet in de pan  :-\

Jos

mark7758

Jos, daar gebruiken ze een 18 voor.
En als de Bovenleiding het niet doet met een 77er.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Davy

Ik zie toch liever nen oude geel-groene met roestplekken rondrijden dan deze nieuwe kleurstelling hoor.

oebr

even mijmeren: zag deze week de 1503 eens van nabij, heel tof dat die voor de 'eeuwigheid' bewaard wordt,
en zo samen met een mistral vormt die toch een mooie combi... 't is te zeggen vanop een afstandje zijn het nog mooie dingen.
Als je van nabij gaat kijken - wat nu vrijuit mag in het museum - valt het echt op hoe oud die bakken zijn.
Is het design nog steeds mooi en klassevol, als je echt close up gaat stralen ze dezelfde sfeer uit als bvb de reiskoffers of het meubilair van destijds. Nog altijd mooi maar gedateerd. Als je dan bvb een 18 of een Desiro daarnaast zet - hoe lelijk die beesten qua design ook mogen zijn - qua afwerking is het toch een wereld van verschil. Het lijkt me dan ook een gewaagde keuze om zo'n moderne schildering op een jaren '50 design toe te passen, en eigenlijk doet het wat af aan de grandeur die ze ooit hadden. Sluit me dan ook aan bij diegenen die het groene of gele schema prefereren, niet alleen omdat dat uit nostalgische redenen het lekkerste smaakt, maar ook omdat die schema's zich doorheen de jaren hebben bewezen als het beste passend bij het ontwerp van de kast. Misschien moeten ze eens experimenteren met de oude schema's maar met de huidige stijlkleuren ? Misschien dat dat iets zou opleveren wat een en ander met elkaar zou verzoenen...

   
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

Franse design ziet er later steeds meer gedateerd uit maar ja dat kan een persoonlijke mening zijn ! (die wagons ) :-\

D_Loc

Ik vind de nieuwe 55 kleurstelling ook niet erg geslaagd, de 62'ers van Infrabel in het blauw vind ik stukken beter.

Wat dat betreft hebben de Luxemburgers op hun 1800'en een zeer goede (tijdsloze) livrei gebruikt. Voor die tijd waarschijnlijk heel gewaagd t.o.v. het donkergroen of donkerblauw dat veel werd gebruikt.
Deze locs rijden nu al 52 jaar in dezelfde kleurstelling, het rood is wel iets meer roodbruin geworden maar verder is er niets veranderd, ze hebben zelfs de enkele koplampen behouden.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter

+1 er waren leukere dingen mee toen maar ja die grijze en gele verf moet op ! :-\ ;)