Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

HLD 5509 revisie

Gestart door Davy, 11 april 2015, 12:24:19 PM

dieselfreak

Idd, de regenboog is hèèl mooi, de rest iets minder.
MC

loebaske

bah Marc, zo zie je maar eens hoe het er uitziet, verwaarloosde sporen, de straat,de arbeiders woningen en de fabriekshallen....zijn echte bruikbare voorbeelden...allé voor mij toch...

dieselfreak

Ik had het meer over de kleuren van de locomotief die ik niet zo geslaagd vind, maar als Tijdperk 3 fan geef ik toe dat ik bevooroordeeld ben, de enige livrei die m.i. past bij deze locomotief is donkergroen met gele sierstrepen en een snor. Maar het staat u natuurlijk vrij om daar anders over te denken.
MC

Dirky

'k Moet Dieselfreak bijtreden... Als ik het vergelijk met de warbird-scene: Spuit een Duitse Messerschitt 109 in de huidige kleuren van Lufthansa...  :(

SuSke

tja, dat hebt ge met "huisstijlen", die kunnen in de loop der tijd veranderen.

Het heeft wel iets en ligt in de lijn van de andere nieuwere machines en stellen.
Hetzelfde kan je zeggen over de tweetjes, de M2 en M4 rijtuigen, over de nieuwe kleuren die de ex-CIWL-rijtuigen kregen,...

Als we altijd bij het oude zouden blijven, reden we allemaal rond in een "zwarte" ford T ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

 :D :D :D :D :D idd. nen zwarte Ford T  :D :D :D :D den tijd van Grease....


Gerolf

Citaat van: SuSke op 07 mei 2015, 15:24:04 PMAls we altijd bij het oude zouden blijven, reden we allemaal rond in een "zwarte" ford T ;)

Heeft wel voordelen: onze vrouwen moeten dan niet zeuren over de kleur van de auto,
en wij kunnen ons focussen op de échte kwaliteiten van de wagen  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Fastfly

't is zoals vrouwen tegen mannen vertellen: ge moet naar de binnenkant kijken, niet naar het uiterlijk  :P :P :P :P
Ge moogt dat alleen zelf niet tegen uw eega zeggen als ze vraagt of je ze mooi vindt  :-* :'( :o 8)

Elke 55-er is mooi ! Alleen al omdat het een 55-er is  ;D

Ik zou deze ook wel lusten als model  ;)

chef garde

Citaat van: Fastfly op 08 mei 2015, 18:06:46 PM
't is zoals vrouwen tegen mannen vertellen: ge moet naar de binnenkant kijken, niet naar het uiterlijk  :P :P :P :P


Tja, bij die 55 begint niet alles te zakken na "haar" 30ste!!!   ;D

SuSke

#40
Citaat van: chef garde op 08 mei 2015, 18:51:01 PM
Citaat van: Fastfly op 08 mei 2015, 18:06:46 PM
't is zoals vrouwen tegen mannen vertellen: ge moet naar de binnenkant kijken, niet naar het uiterlijk  :P :P :P :P


Tja, bij die 55 begint niet alles te zakken na "haar" 30ste!!!   ;D

daarvoor bestaat er een groot onderhoud of grondige revisie  ;) ;) 8) :-[


Edit: Quote bijgevoegd, dan is de grap misschien iets duidelijker  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

Ja. En wanneer was de laatste grote revisie voor de meeste 55ers? Soms al meer dan 25 jaar geleden. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

2e 55 (5512 na de 5509) die de grijze livrei krijgt ... gevonden tussen de updates van mensen die ik volg op flickr.

Trekt echt op geen hol eigenlijk...

IMG_20151120_125635 by Laufbe, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Fretbol

Vanmorgen de 5501 tegengekomen in deze nieuwe kleuren.

Anthony  ;)