Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

HLD 5509 revisie

Gestart door Davy, 11 april 2015, 12:24:19 PM

Davy

Weet iemand meer over de HLD 5509 die een revisie ondergaat en waarom eigenlijk?
ik heb een foto ervan maar die staat op Flickr en weet niet hoe ik die moet plaatsen hier


conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rangeerduivel

#3
Zo ziet een stokoud vrouwtje er uit met een minirokje aan... ;D ;D

En waarom Rian,
Het zijn gewoon de NEW-LOOK kleuren,en ik vermoed dat de (weinige) diesels die nog in gebruik zijn die allemaal zullen krijgen...

;)


Jurgen

't Is nog zo lelijk niet.

Worden er dan toch nog 55'ers gereviseerd om enkele jaren mee te gaan? Ik dacht dat ze stilaan uitgerangeerd werden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

2012

Citaat van: conducteur op 11 april 2015, 12:36:53 PM
HLD 5509 - revisie by davyvanmolle, on Flickr


Wat een gedrocht!

T'ziet er mooier uit om op die maniet defecte TGV/Thalys stellen van de lijn 1 weg te sleuren  8)

Gerolf

Citaat van: 2012 op 11 april 2015, 12:45:11 PM
T'ziet er mooier uit om op die manier defecte TGV/Thalys stellen van de lijn 1 weg te sleuren  8)

;D  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Davy

Vind het wel iets hebben. van mij mag er ne fabrikant zich wagen om heb uit te brengen in H0 :)
Maar waarom een 55'er revisie als er al zoveel 77'ers aan de kant staan

Kan er nu ook iemand vertellen hoe je nu die foto van flickr op deze site kunt plaatsen. normaal toch rechtermuisknop en linkadres kopieren!?

dieselfreak

Dit is toch een late 1 april grap mag ik hopen? Een mens zou al bijna verlangen dat een leger grafitti 'kunstenaars' zich hierop uitleeft want slechter dan dit kan het toch nooit meer worden.
MC

Rangeerduivel

Citaat van: Union Pacific op 11 april 2015, 12:58:38 PM
Vind het wel iets hebben. van mij mag er ne fabrikant zich wagen om heb uit te brengen in H0 :)
Maar waarom een 55'er revisie als er al zoveel 77'ers aan de kant staan

Kan er nu ook iemand vertellen hoe je nu die foto van flickr op deze site kunt plaatsen. normaal toch rechtermuisknop en linkadres kopieren!?

Ja,wel in Bcc,formaat instellen,met rechter muisknop link aanklikken, kopieren en dan in "antwoord" of "reageer" op forum terug rechter muisknop en plakken
normaal moet dat lukken

;)

D_Loc

Hij mist ook een patrijspoort als ik het goed zie.
Geef mij maar gewoon een blauwe of groene 55. Ik moet wel zeggen dat door de gebruikte kleurstelling de loc er een stuk moderner uitziet (je geeft hem geen 54 jaar  ;D).

Hetzelfde geldt voor de blauwe 62'ers van Infrabel waarvan het grootste deel inmiddels ook al weer ruim 50 jaar in dienst is. De Infrabel kleurstelling vind ik overigens vele malen mooier dan deze van de 55.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

conducteur

Ze willen alles in dezelfde kleuren (zwart, wit, geel, rood) maar dat lukt gewoon niet op elk design....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Een plaatje vanuit Flickr plaatsen: gebruik het pijltje dat zich rechtsonder bevindt "Share this photo".
Daarna kies je BBCode en plaats je deze code in het antwoord op het forum.
Kuis deze link wel een beetje op: behoud enkel wat tussen de IMG-codes staat.

Het verrast me overigens dat het zo lang geduurd heeft eer deze loc hier te sprake komt.
Stond al afgebeeld in "Op de baan" en nu ook in Spoorwegjournaal. Kijk maar op blz 64-65.

Ik vind 'm wel leuk, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind de oude kleuren ook leuk hoor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Citaat van: doomslu op 11 april 2015, 13:58:10 PM
Het verrast me overigens dat het zo lang geduurd heeft eer deze loc hier te sprake komt.
Stond al afgebeeld in "Op de baan" en nu ook in Spoorwegjournaal. Kijk maar op blz 64-65.
Ik had hem inderdaad al in 'Op de baan' gezien daarom wilde ik toen deze in de bus viel nog een reactie plaatsen op mijn reactie van een aantal weken/maanden terug waar ik de vraag had gesteld of iemand al iets wist over de revisie van de 55'ers maar kon het topic waarin ik dat gedaan had niet meer terugvinden (ook niet via de zoekfunctie) dus heb het toen maar laten zitten.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

dieselfreak

Citaat van: conducteur op 11 april 2015, 13:57:24 PM
Ze willen alles in dezelfde kleuren (zwart, wit, geel, rood) maar dat lukt gewoon niet op elk design....


Daar ben ik het helemaal mee eens, deze locomotief was op zijn mooist in de jaren 60 en 70 met de donkergroene livrei. Het omgekeerde is ook waar, modern materieel in de oude kleuren zou ook een tang zijn op een varken. Maar ik geef het toe, ik heb heimwee naar de jaren 60 en 70 toen alle treinen van de NMBS donkergroen waren èn geheel graffitivrij. Sommigen vonden dit saai maar ik vond het mooi, smaken verschillen nietwaar?
MC