Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

lantaarnpaal

Gestart door DIORAMABOUWER, 02 april 2015, 11:46:29 AM

DIORAMABOUWER



Hallo,naar mijn mening moet deze paal een metalen paal voorstellen gezien de electrische leiding in de paal loopt.
Een paal die past in TP 3 zou volgens mij beter een houten exemplaar voorstellen maar kan ik dat met dit exemplaar bekomen gezien de conische vorm van de paal weet ik niet als dit zo voorkwam in die jaren!!
graag jullie mening en sugesties,gr Marc
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

loebaske

Mooi werk marc, is dat HO en met wat materiaal heb je het samen gesteld??

DIORAMABOUWER

Citaat van: loebaske op 02 april 2015, 13:42:33 PM
Mooi werk marc, is dat HO en met wat materiaal heb je het samen gesteld??
Nee eric niet zelf gemaakt,heb er zo een paar 2dehands op de kop getikt en vraag mij nu af of dit nu zou passen in TP 3 als ik de paal een houten uiterlijk zou geven!
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Rangeerduivel

Hout zou in elk geval niet misstaan
Er werden al eens lantaarns/lampen opgehangen aan ex-telefoonpalen...

;)

Klaas Zondervan

In Nederland is een museumdorp, genaamd Orvelte. Dat is geheel teruggebracht in de staat zoals het was in het begin van de vorige eeuw. Daar staan houten lantaarnpalen, maar die zijn vierkant. Aan de achterkant is er over de hele lengte een groef in gemaakt waarin de elektrische kabel loopt (vroeger de gasleiding).
Een voorbeeld zie je hier: https://maps.google.nl/maps?q=museumdorp+orvelte&ll=52.843087,6.653273&spn=0.000026,0.027874&t=m&z=16&layer=c&cbll=52.84308,6.653408&panoid=aywOSVvOqpy_F1hc_6O_DA&cbp=12,61.19,,0,-0.14

bellejt

bestond effectief in hout nagenoeg conisch naar boven toe maar dan liep de draad van paal naar paal of langs de buitenzijde.Mss de draad vervangen door een dun exemplaar en aan de buitenzijde kleven.

DIORAMABOUWER


Hallo,aan de paal heb ik een metalen profiel (evergreen)geplaatst om wat te comoufleren waar de draad in de paal verdwijnd,  met 2 gaatjes erin geboord om de draden aan te hangen die van paal naar paal zullen gespannen worden.Intussen een laagje verf gegeven en de kap over de lamp verwijderd,dit ziet er al veel beter uit,gr Marc 
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

loebaske

Mooi gedaan, zou het niet beter kunnen.

Gerolf

Dat kapje er af doet inderdaad veel.
Je lamp ziet er dankzij dat gloeilampje uit als een echte lamp  ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw