Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

HLD 5505 loc nummer

Gestart door NielsVV, 27 maart 2015, 16:21:59 PM

NielsVV

Hallo

Was wat meer info aan het zoeken over de HLD 5505 en vond 2 verschillende versies van deze loc.

De laatste foto is van Van Biervliet. Waarom staat bij die ene het locnummer achter de deur? Ik dacht dat dit nummer steeds uniek was.

Bedankt,
Niels
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

oebr

Dag Niels,

aan het begin van de jaren '90 hebben ze even geëxperimenteerd met het nummer rechts van de deur (iemand met esthetische feeling vond allicht -terecht - dat het nummer links van de deur wat opgesloten zit); De 5505, maar zeker ook de 5529 en als ik me niet vergis de 5523 hadden rond '92 deze eigenaardigheid. In die periode was het blauw ook donkerder.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Rangeerduivel

Op de tweede foto heeft hij blijkbaar een herschildering gekregen,volgens mij is het blauw ook nieuwer,
Dat zie je ook aan de blauwe streep onder de voorruit die doorloopt ter hoogte van de derde lamp,en het gele ovaal,het komt net gelijk met het ventilatierooster,terwijl het er op de bovenste foto onder zit.
Het nr zal door een stagair aangebracht zijn zeker ;D

;)

En Oebr was mij net iets voor! ;D

oebr

8)

die 2e foto moet ook sowieso na half jaren '90 genomen zijn want de 55 trekt eurofima's ipv de M4-stammen die voor IRp gebruikelijk waren tot die tijd.

PeterVG

Als jullie deze dia bedoelen

Deze toont verdacht veel gelijkenis met de dia die ik genomen heb langs lijn 42 te Rochelinval op 9 augustus 1998.
Het betreft trein 00113 onderweg van Luik naar Luxemburg.

oebr

NielsVV

Allen bedankt voor de heldere uitleg. Is mij duidelijk nu.

Afbeeldingen zijn gevonden op google en uit de folder van Van Biervliet. Als deze niet mochten geplaatst worden omwille van copyright dan zal ik ze wel uit de startpost verwijderen.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

lux161

Dag,

Het locnummer van 5505 achter de deur : van 23/05/1990 tot 11/09/1997.
Wat de 5529 betreft, waarschijnlijk dezelfe periode.
Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

PeterVG

Dank U Bernard voor deze waardevolle aanvulling.