Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

Roderik

Geloof het of niet maar het resultaat met het polystyreen ziet er niet slecht uit. Ik heb de plotter ingesteld op de traagst mogelijke snijsnelheid en het mesje ingesteld op 0,25mm diepte bij polystyreen van 0,5mm (dus halfweg) en HET WERKT!
Door de plot twee maal over mekaar te zetten, gaat het mesd zeker diep genoeg.
De polystyreen blijft mooi op zijn plaats en wordt goed "meegetrokken" door de plotter. Het volgende wat op de agenda staat, is dus een model uittekenen...[:(]
Always be modelling!

martintje

als ie binnekort toch stuk ie niet zeggen dat we je niet gewaarschuwd hebben heh [:)]

Overigens, mag ik vragen wat zo'n ding kost en waar je hem gekocht hebt ??
Als volgende keer de roland vertegenwoordger langskomt. zal ik gelijk zeggen dat er bij mij nooit meer een Roland inkomt als ze van plan zijn de markt te verzieken [:(]
Mvg Marty


Roderik

citaat:
Geplaatst door martintje

Overigens, mag ik vragen wat zo'n ding kost en waar je hem gekocht hebt ??
Als volgende keer de roland vertegenwoordger langskomt. zal ik gelijk zeggen dat er bij mij nooit meer een Roland inkomt als ze van plan zijn de markt te verzieken [:(]



Wat bedoel je met markt verzieken? Nieuw kost zo'n toestel ongeveer 600 euro.

Ik heb die plotter tweedehands gekocht. Een reclamebureau hier in de buurt had er eentje op overschot staan (lees kompleet verouderd voor wat zij nu  maken) en de eigenaar zei letterlijk "Voor de zotste prijs doe ik die weg, want ik kan er toch niets meer mee doen, dan stof verzamelen." Dus heb ik  een zotte prijs gezegd en voila![:D][:D][:D]
Always be modelling!

doomslu

Indrukwekkend project, David.

Die dakplaten, die maak je toch niet zelf ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

martintje

Kijk, dat veranderd de zaak Roderick, ik dacht dat je hem gewoon in een shop had gekocht.
en het is niet dat ik het je niet gun hoor, zo is het helemaal niet [:D]
Maar als ze gewoon in de buurtsuper te koop zouden zijn , zou Roland hun  eigen markt ingooien.
waarom? omdat ze machines aan de reclame industrie verkopen voo ca ? 10.000 inclusief software twv ? 2000, zonder werkt het niet.
Om dan ook machines uit te zetten voor zo'n laag bedrag bij de klanten van reclamebedrijven waar ze dure machines wegzetten zou branchekilling werken.
Alsof een frituuroven bouwer een dure oven verkoopt aan een frietkot, en een dag later voor zijn deur zelf friet gaat verkopen zeg maar [:)]
een grote leverancier van graveer machines heeft dat even gedaan, de oude machines die bij reclame bedrijven werden ingenomen als hun machinerie gemoderniseerd werd, werden de oude machines verkocht aan particulieren, soms in dezelfde stad als waar ze weggehaald werden.
Deze particulieren gingen op zolder wat bijschnabbelen en dat ging ten koste van de omzet van de bedrijven die net dure machines hadden gekocht bij dezelfde leverancier.
je begrijpt dat dat niet in dank wordt afgenomen door die bedrijven, en terecht.
Vandaar mijn vraag.
Als mijn klanten zelf een machine willen, is at uiteraard hun grootste recht, maar dan wel voor dezelfde prijs als ik moet investeren.
nu maar weer verder geneten van David zijn kunstwerken [:)]
Mvg Marty

martintje

citaat:
Geplaatst door doomslu

Indrukwekkend project, David.

Die dakplaten, die maak je toch niet zelf ?



als ik zo het gietsstuk in het midden van het dak bekijk wat doorschijnd door de aanlichting, gok ik op Auhagen [:)]
Deze hebben naar mijn mening de best op schaal zijnde pannen
Mvg Marty

MARKLINRIJDER

Klopt Auhagen, Dat cirkeltje in het midden vind ik anders wel jammer.
Zelf maken, daar kan ik niet aan uit voor de prijs van een Auhagen plaat.

Groetjes,

David

martintje

David, ik heb hier nog een plaatje of 15  liggen en al een plaat of 20 verwerkt, maar geeneen heeft zichtbaar een cirkeltje.
Denk dus dat je of een misgietsel hebt, of als je het mat af gaat zwakken met inwassen en poederen en een andere belichting, dat je het niet meer ziet.
En inderdaad, voor ? 1.50 per stuk moet jezelf niet gaan lopen emmeren, slaters is 2 x zo klein, en betaal je voor 2 plaatjes ca ? 9.00
Mvg Marty

MARKLINRIJDER

Marty,

Dan heb ik echt wel tegenslag, ze hebben het beide.

Morgen komt een grote levering binnen van de volgende platen, hopelijk heb ik dan meer geluk.

Check ook eens je PM

Groetjes,

David

MARKLINRIJDER

En deze platen hebben het inderdaad niet.









Groetjes,

David

edit: foto's toegevoegd

martintje

rats rats rats.......en weer een station klaar [:D]
Ziet er zeer goed uit david
Mvg Marty

janjozef

is wel een indrukwekkend bouwwerk

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Ja man, indrukwekkend hoor!!!

Knap staaltje modelbouw David.[;)]

adrievans

Begint wel wat saai te worden[;)]
Ieder bouwwerk wat je maakt ziet er perfect uit.[:p]