Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

I6-rijtuigen

Gestart door Jurgen, 21 maart 2015, 23:26:02 PM

Jurgen

Weet er iemand of deze rijtuigen nog in de actieve dienst zitten?
Indien ja, waar rijden ze dan rond? Welke diensten doen ze dan precies?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

In de treinen van en naar Basel SBB, samen met I10 rijtuigen
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Als dat de enige dienst is dan zijn toch niet alle rijtuigen nog in gebruik?
Zijn er dan die al geschrapt zijn of staan ze gewoon ergens afgesteld? Of zijn er misschien nog andere diensten?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Sommige I6 rijtuigen waren in Duitsland verhuurd bij HKX. Die zijn nu terug in België.
Sommige I6 rijtuigen komen in de treinen tussen Oostende en Welkenraedt (200 km/h).
Sommige ook in P treinen.

itchy

Citaat van: dgrr57 op 22 maart 2015, 12:55:21 PM
Sommige I6 rijtuigen waren in Duitsland verhuurd bij HKX. Die zijn nu terug in België.
Sommige I6 rijtuigen komen in de treinen tussen Oostende en Welkenraedt (200 km/h). dat zijn I10'en !
Sommige ook in P treinen.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

Oostende - Eupen zit soms I6, soms I10 tussen en soms beide types in dezelfde samenstelling.  Hoofdzakelijk I11'en wel.

Jurgen

De rijtuigen die ik tussen de I11-rijtuigen zie voorbij razen zijn tot nu toe alleen nog maar I10-rijtuigen geweest. Maar het kan natuurlijk dat ook de I6-rijtuigen gebruikt worden, ik ga het niet tegenspreken.

De P-trein die ik soms neem tussen Diegem en Leuven bestaat tegenwoordig uit Breaks of tweetjes, de getrokken I6-rijtuigen zijn al enkele maanden verdwenen.

Het is niet dat het van levensbelang is om te weten waar de I6-rijtuigen zijn, maar ik ben gewoon benieuwd.

In ieder geval al bedankt voor de reacties.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.


vanmiegroet

Dus enkel op die treindienst zijn er I6 rijtuigen terug te vinden? Enkel op Basel?

Dan moeten er toch een pak buiten dienst zijn?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 maart 2015, 20:17:25 PM
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=searchbelrollingstock

eens hier kijken  ;)
Leuke foutmelding die je krijgt.

Erreur SQL !
'.SELECT number,weekend_category,weekend_starting_station,weekend_final_station,weekend_rolling_stock FROM be WHERE weekend_rolling_stock LIKE '%%'.'
'.mysql_error()


Citaat van: vanmiegroet op 22 maart 2015, 21:16:20 PM
Dus enkel op die treindienst zijn er I6 rijtuigen terug te vinden? Enkel op Basel?

Dan moeten er toch een pak buiten dienst zijn?
Dat is nu ook weer verre van logisch nadenken. Dat zijn de treinen waarvan men zeker weet dat er daar in zitten. Ze komen ook nog wel voor op ander verbindingen. Er heeft lange tijd een i6 A9 meegereden op de verbinding Antwerpen-Oostende toen die een hele tijd met i11 rijtuigen werd gereden.

En ze zullen vast en zeker nog wel elders voorkomen.

Ook staan er 3 exemplaren in de bundel bij de tractiewerkplaats van Gentbrugge (2x een new look, 1x een BC11 (blauw met roze bandjes)).

Adios.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter


Jurgen

Ik denk dat Ruben eerder bedoelt dat er een pak ongebruikt bij staan.

Dat is ook mijn vermoeden. Of ze moeten aan de andere kant van het land rondrijden, wat ook altijd mogelijk is.

Zelf zie ik eigenlijk alleen nog maar I11 en sporadisch eens een enkel I10-rijtuig langsvliegen.


Zijn er eigenlijk al I6-rijtuigen buiten dienst en/of verschroot, of bestaan ze nog allemaal? Iemand daar een idee van?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#12

Metpetergaathetbeter

#13
moeilijk te linken, helaas iets meer als een jaar, ik dacht al ergens gelezen te hebben dat de I6'en (coupé's)stilletjes aan zouden verdwijnen omdat ze minder gebruiksvriendelijk zijn als de I10 (open ruimt in de wagen)

OlivierV

Peter, dat denk ik niet zo snel, ik vernam zondag van Kurt dat ze die i6-en nog verbouwd hebben opdat ze in trekduw mogen rijden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan