Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

Martin Welberg

Zou eens wat AK of Ammo washes proberen Evan, die zijn net als olieverf wat vergevings gezinder maar hebben wel de snellere droogtijden van enamel..


evan

#542
Peter en Peter  :)

Bedankt voor de toelichting adhv de foto's.

Binco,

De washes zijn niet slecht, maar ik gebruik ze eerder in de airbrush voor dunne lagen.  (Oiled earth, sepia en zwart zijn super!!!)


De washes die Milicocomarty aangeeft zijn inderdaad beter doordat ze niet te snel drogen.

Ik heb het exemplaar van gisteren gedemonteerd en terug "proper" gemaakt.  Daarstraks opnieuws begonnen...

Et voila:





Oef het is me gelukt de foto's op photobucket te zetten.  traag boeltje vandaag... misscihen Flickr ns overwegen...

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976


Zijn knappe dinges geworden Evan 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

ERVIN


Binco

Citaat van: evan op 14 juni 2016, 20:45:12 PM
...
Binco,

De washes zijn niet slecht, maar ik gebruik ze eerder in de airbrush voor dunne lagen.  (Oiled earth, sepia en zwart zijn super!!!)
De washes die Milicocomarty aangeeft zijn inderdaad beter doordat ze niet te snel drogen.
...

Dan maar eens kijken naar die van AK of Ammo en gewoon eens testen, zien hoe ze werken. Bedankt!  ;)

Resultaat van de wagens is fraai geworden! Zelf zie ik liever versie 2 dan versie 1.
Het blijft ook een heel leuk type om wat me te doen.

Kautenbach

Super, ik vond ene wagen wat zwaarder aangepakt ook niet verkeerd , maar r zeker de hele atmosfeer  zo, prachtig!

OlivierV

Ze zien er super uit Evan, iets minder agressief, dat kan ik wel smaken.

Misschien nog proberen er een lichte nuance in te steken en er met een feller oranje licht overgaan (vooral bovenaan waar de aanslag het meest "vers" is? (niet dat ik zelf de grote weatherkoning ben, maar dat lijkt me nog het proberen waard).

Groeten en ga zo door. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Ik vind ze mooi gedaan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

mooi werk Evan, ik wil het ook zo kunnen maar zal een beetje blijven oefenen ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Een veel beter resultaat dan eerder, meer realistische bevuiling, een bank vooruit Evan  ;)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

#552
citaat:   "...« Reactie #532 Gepost op: 12 juni 2016, 22:37:52 pm »   Hier is mijn (Evan) voorbeeld  ..."

Uw laatste versies ogen (op foto) in vergelijking nogal bleekjes.
Een compromis tussen deze en de wagens van uw foto's in uw reacties #528 & #532  ?

Hangt af van de gebruikelijke lading:  wat vervoert u in die wagens met diepe knik ?
Een ànder product dan in die donkere  (ex-Esso) ketelwagens ?



PeterVG

Moedig om opnieuw te beginnen nadat een paar betweters wat fotos gepost hadden.
Sorry daarvoor en bergen respect voor je antwoord hierop.
Geen nodeloze posts met blabla maar onmiddellijk fotos van een mooi herwerkt model.
Dikke duim Evan.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: PeterVG op 15 juni 2016, 09:48:20 AM
nadat een paar betweters wat fotos gepost hadden.
dan probeer je eens iemand te helpen met de typerende vervuiling van dit soort wagons  :-\