Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

PeterVG


Als aanvulling een foto van het origineel met een toch wel zeer vreemd sporenplan

Genk by Andy  Engelen, on Flickr

evan

Hoi Herwig, Suske en Peter bedankt voor de aanvulling!

Leerrijk in alle gevallen ;)

Hierbij even een snelle foto vanuit een andere hoek.  De afstand tot het spoor valt aardig mee en het gebouw komt nog op een pluimkarton basis zodat het spoor binnen verzonken ligt.



Het werkelijke spoorverloop aan SML te Genk is inderdaad heel apart, maar wel speels.  Het spoor gaat onder een hoek het gebouw binnen en dat is best apart.  Bovendien de kruising er vlak voor is bijna typisch voor US spoorwegen.

Ik heb het gebouw als inspiratie gekozen en er een afgeleide van gemaakt daar ik over weinig fotomateriaal beschik van de locatie buiten mijn geheugen.  Tijd ontbreekt me om langs te gaan en m'n gebroken voet beperkt me ook nog steeds :(

In alle geval komt dat goed en ga ik morgen de raampartijen en andere trachten af te werken.

Een smiley kan soms toch wel een hint zijn qua bedoelingen he  :)  ;)

Groetjes

Pikkelpoot

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Ziet er prima uit, hinkelpoot ;)

evan

Bedankt Richard Rawlings!  Euh ik bedoel Ronald  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stedahult

Citaat van: Ronald op 26 mei 2016, 16:59:29 PM
Ziet er prima uit, hinkelpoot ;)

Pas maar op, straks krijg je een hoek met z'n kruk...   ::)
Mvh. Steef

Ronald


doomslu

Moderne gebouwen, je ziet niet vaak op modelspoorwegen. Knap werk hoor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Wat Luc zegt!

Weer mooie vooruitgang Evan.
Enige wat ik raar vind is de slinger in het spoor helemaal links (helemaal rechts van je baan is die ook aanwezig), Links zou ik hem wel nog rechttrekken want hij heeft niet veel nut en komt raar over.

Enige moderne baan die ik de afgelopen tijd zag was die van Mobov op Mobexpo.
'k Mocht daar een helpende hand uitsteken en met de Z21 wat treintjes rijden tijdens de expo.


Overzicht Oud Panneberg



Dan is er wel ook nog Vaerwegh Dok in aanbouw ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Merci ;)

Hoezo die slinger heeft niet veel nut?  Weet jij dan al hoe het er gaat uitzien? ;)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Citaat van: evan op 26 mei 2016, 21:32:32 PM
Merci ;)

Hoezo die slinger heeft niet veel nut?  Weet jij dan al hoe het er gaat uitzien? ;)

Groetjes
Op dit moment heeft hij in mijn inziens niet veel nut aangezien helemaal links van de baan), echter kan ik niet in de hersenpan van meneer Pikkepoot kijken.
We zullen wel zien wat de toekomst brengt, die zal het ons vast en zeker wel vertellen.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Martin Welberg

Welke slingers, oh die ...die zo'n baantje iets meer geven dan kaarsrechte liggende vaste railstukken... ;) :P

Kijk Olivier, zo'n baan als je laat zien wekt dus mijn interesse niet omdat alles recht aan de bakrand en de achtergrond ligt, eerste lessen in de leer van composities maken..

OlivierV

Citaat van: milocomarty op 26 mei 2016, 21:54:48 PM
Welke slingers, oh die ...die zo'n baantje iets meer geven dan kaarsrechte liggende vaste railstukken... ;) :P

Kijk Olivier, zo'n baan als je laat zien wekt dus mijn interesse niet omdat alles recht aan de bakrand en de achtergrond ligt, eerste lessen in de leer van composities maken..
Bedoel je modulebaan die van de club? Daar zit een slinger in, maar die is ook niet 100% mijn ding vanwege geen spelmogelijkheid.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: OlivierV op 26 mei 2016, 22:00:37 PM
Citaat van: milocomarty op 26 mei 2016, 21:54:48 PM
Welke slingers, oh die ...die zo'n baantje iets meer geven dan kaarsrechte liggende vaste railstukken... ;) :P

Kijk Olivier, zo'n baan als je laat zien wekt dus mijn interesse niet omdat alles recht aan de bakrand en de achtergrond ligt, eerste lessen in de leer van composities maken..
Bedoel je modulebaan die van de club? Daar zit een slinger in, maar die is ook niet 100% mijn ding vanwege geen spelmogelijkheid.
Martin bedoelt die van Mobov.
Het is inderdaad rechtlijnig, maar door die slinger ziet het er wel goed uit.
En nu terug naar de slinger van Evan.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Daar zit een bocht in maar geen slinger, lijkt me niet te willen met vaste railstukken. Iets een slinger in een sporenplan ziet er in model een stuk interessanter uit. Mocht dit niet willen leg je de sporen iets diagonaal..

Herwig

getoonde Mobov-baan:
zou het kunnen dat ze bedoeld is als modulaire clubbaan ?  Dat er dus nu-of-later nog extra modules tussen kunnen worden geschoven.
Echt vlot modulair wordt moeilijk met een schuine lay-out van sporen... .
( de vorige gelijkstroom Mobov-baan  "De Panne" was tevens grotendeels modulair.  Die kon men (we) ook korter of langer maken tot, als 'k me nog herinner, ongeveer 30 m lang.  Dit met Fremo-koppen)

Maar dit is buiten-onderwerp (Oeversijde) , pardon....