Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

loebaske

Had al een vermoeden dat het zo werkte, gebruik ook maar Kadee koppelingen daar waar er eventueel moet ontkoppelt worden, anders zijn het vaste koppelingen die geplaatst worden...

evan

Hoi Eric,

Goede aanvulling :)

Vb:  Mijn Vanbiervliet Tads wagens zijn per 3 gekoppeld met Fleischmann of Roco kortkoppelingen en de uiterste van de drie wagens zijn voorzien met kadee koppelingen. 

Voordelen:

-Dat spaart kadee koppelingen
-Minder speling op de totaliteit van alle koppelingen in een langere trein.
-Je verkleint het risico op ongewild ontkoppelen

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede middag,

Deze voormiddag heb ik de betonnen weg aangelegd tussen de kade en de rechterkant van het baantje.  2 meter pluimkarton zorgvuldig meten, passen snijden en bewerken.

Meten is weten...



Ik heb de stroken zodanig uitgesneden zodat de de naden steeds uitkomen en er nergens een passtuk zit.



De delen zijn op de ondergrond bevestigd met acrylaat



De bochten waren het moeilijkste, maar het resultaat oogt beter dan recht op recht.



Een basiskleur grijs is met de Airbrush aangebracht en het geheel ziet er best strak uit om verder te gaan bewerken en kleuren :)

Tot later.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

vakwerk noem ik dat...en de bollenstampers zijn ook al aangekomen!!!

ERVIN

Doet hij even snel op een voormiddag , knap hoor , maar ik had eigenlijk niets anders verwacht. :D

OlivierV

Knappe betonweg Evan!

Trouwens een vraagje. Mallen van Langmesser, Langmesser is toch een Duits merk, ondanks dat het heel strak en goed zit, heb je dan niet een beetje schrik dat het er wat Duits komt uit te zien?

Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Citaat van: OlivierV op 06 april 2015, 16:04:04 PM
Knappe betonweg Evan!

Trouwens een vraagje. Mallen van Langmesser, Langmesser is toch een Duits merk, ondanks dat het heel strak en goed zit, heb je dan niet een beetje schrik dat het er wat Duits komt uit te zien?

Groet.

Met Binco aan het praten geweest?  ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Stedahult

Citaat van: OlivierV op 06 april 2015, 16:04:04 PM
Heb je dan niet een beetje schrik dat het er wat Duits komt uit te zien?

Heb je wel goed op school opgelet tijdens de geschiedenislessen?
Belgie is net als Nederland een tijdje bezit geweest van Duitsland...
Mvh. Steef

evan

Eric, Erwin, Olivier, Steef en Bernard

Thanks voor de reacties.

Duits he?  Betontechnieken zijn toch niet grensgebonden?  :)

De beton heeft een basiskleurtje gekregen en ik heb voor de fun eens een Overweglicht voorlopig geplaatst.  De keet heeft ook zijn plek gekregen.

De voorlopige betonkleur:  Nu moet eerst alles drogen voor ik er met andere kleuren op ga werken.



En 2 sfeerplaatjes:





Dat was het voor vandaag.  M'n doel is gelukt om de betonnen weg aan te brengen.  Nu kan ik de ballast en scenery verder aanbrengen tussen de "soep en de patatten".

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Nog vlug eentje voor de fun :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Het was maar een vraag, iets waar Stephen me al eens over aansprak en dat was ook een beetje het antwoord dat ik hem gaf, nu ik dacht, ik trek mijn stoute schoenen aan, Evan bijt niet. :D

Voor mij komt het hele baantje heel erg strak over en ik denk hoe meer details, hoe meer Belgisch het zal ogen.

Enkel een kleine opmerking over de betonweg, hoort deze niet lichter van kleur te zijn, toch als ik voorbeelden uit de streek en foto's op internet bekijk.



Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

En zo kunnen we natuurlijk nog uren doorgaan hé , elke betonweg zal er wel anders uitzien , ik zou al héél blij zijn als ik zo'n betonweg zou kunnen maken wat Evan hier laat zien.

Sorry voor mijn , misschien groffe uitspraak , maar ik hou niet zo van muggenzifters. ???

OlivierV

Citaat van: ERVIN op 06 april 2015, 19:11:01 PM
En zo kunnen we natuurlijk nog uren doorgaan hé , elke betonweg zal er wel anders uitzien , ik zou al héél blij zijn als ik zo'n betonweg zou kunnen maken wat Evan hier laat zien.

Sorry voor mijn , misschien groffe uitspraak , maar ik hou niet zo van muggenzifters. ???
Erwin, wat Evan bouwt is pakken mooier dan wat ik zelf bricoleer. Maar tips uit de wereld rondom ons mogen wat mij betreft gerust, het is als opbouwende kritiek bedoeld. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

No hard feelings hoor Olivier. ;)

En ik zit in hetzelfde schuitje als jij , ik kijk heel veel naar de " echte" wereld , maar die is zo verdomd moeilijk om na te maken , en ik weet ook wel dat je het goed bedoeld , dus we gaan onze Evan rustig laten verder doen en zien wat er nog allemaal uit zijn toverhoed tevoorschijn gaat komen. ;)