Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

evan

#75
Hey Suske,  Van daar dat ik niet content er van was.

Er komt dus een autootje op ;D

Morgen doe ik wat verder aan Oeversijde

Voor vandaag geen modelbouw meer... Ik heb net weer 2 bouwdagen achter de rug in TW Schaerbeek.  Ik ben moe  :o, maar voldaan  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede middag,

Ik wou vanmorgen een beetje prutsen aan het baantje en merkte dat er zaken op stonden die er niet thuis hoorden :)



Een hoop figuurtjes in chocolade...

Leuke verrassing van ons madam :-*

Gisteren had ik de ontkoppelmagneet van Kadee die in de overweg komt te zitten, nog een dwarsligger opgeschoven om hem meer in het center te plaatsen.  Zo kon ik vandaag met wat styreen, hout, verf en vulmiddel een overweg maken.



En het resultaat tot nu toe:



Tevens heb ik op het betonnen wegdek de "verkeerde" barsten opgevuld met asfalt... Typisch Belgisch :)

Morgen staat er nog wat bouwtijd gepland en ga ik de owerwegkeet plaatsen en de lichten.  De lichten zijn van Bush en ik heb deze al wat geretoucheerd met zwarte verf aan de achterkant, maar die dingen zijn niet helemaal correct geschilderd.  De rode schrikstrepen op de paal staan er niet mee op :(  Ik weet nog niet hoe ik dit ga oplossen...  Schilderen of decals?

Groetjes en tot...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 05 april 2015, 13:38:24 PM
dat er zaken op stonden die er niet thuis hoorden :)
die geweatherde wagons ? ;D

evan

 ;D Die horen er natuurlijk wel op!

Oh voor ik het vergeet,

Dani, Raf, Erik, Rik en Steef,

Thanks voor jullie reacties ;)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stedahult

Schilderen, een goede manier om je vaste hand te behouden  ;)
Mvh. Steef

raf

hoi

bij de balken (wat ik ook nog moet doen) vind ik de gaten voor de bouten wel erg groot
met welke diameter heb je ze geboord
misschien als je een foto neemt van verder af dat het wel goed overkomt maar van zo dicht bij wind ik ze wat groot
je moet natuurlijk alles in het geheel bekijken
voor de rest inderdaad met asfalt opgevulde gaten vind je hier genoeg.

laat het je smaken voor de rest

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

vyncky

Je bent weer mooi op dreef Evan,

Je betonnen weg vind ik zeker geslaagd.

De betonnen dals in je overweg, zijn deze normaal niet vierkant?


Doe zo verder!  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

sdz1976

Knap werk!!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

evan

#83
Merci mannen

Raf,

Een halve mm en dat komt overeen met de werkelijkheid.  De gaten lijken wat groter door de washing die rondom het gat een donkere schijn nalaat. 

Yannick,

In werkelijkheid zijn ze idd. vierkant, maar ik heb de breedte moeten beperken om de vrije ruimte van de wielflenzen te behouden.  Als ik ze vierkant zou gemaakt hebben waren er ofwel te veel betonnen elementen of werd mn hout te smal.  Vandaar  ;)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: Stedahult op 05 april 2015, 14:28:05 PM
Schilderen, een goede manier om je vaste hand te behouden  ;)

Ik bibber er nu al van :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

raf

evan zoals ik reeds zei het zal bedrog zijn met het nemen van de foto
en inderdaad als ik nu beter ga kijken zie ik dat je ze donkerder gemaakt hebt en dat het wat in het hout getrokken is
blijf het wel mooi vinden hoor

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterVG


Als ik het goed begrijp zit de permanente magneet van Kadee verwerkt onder de overweg.
Dus gaat ze steeds haar werk doen en kadee koppelingen uit mekaar trekken. Zelf kan ik mijn magneten wegkantelen naar onderen zodat ze niet kunnen ontkoppelen. Dat vind ik overigens geen luxe. Wanneer een magneet opgetrokken blijft kan het wel eens gebeuren dat ongewild wagens ontkoppeld worden bij passerende wagens. Heb jij hier dan geen vrees voor Evan of heb je truuks om ervoor te zorgen dat enkel de gewilde ontkoppeling plaats kan vinden.
Ben wel benieuwd naar je antwoord. Ik sta namelijk zelf op punt om weer kadee koppelingen te gaan inbouwen met valluik. Een werkje dat alweer veel tijd vraagt en als het anders kan dan is die optie zeker te overwegen.

raf

peter een magneet op een servo kan dat niet gebruikt worden om die kadee's te ontkoppelen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Een elektromagneet ipv een permanente ?

Mooie overweg, Evan  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Merci Gerolf en Raf,  ;)

Hoi Peter,

Ik heb de kadee magneet #322 gebruikt met "delayed action" functionaliteit. 
Deze magneet wordt tussen de dwarsliggers geplaatst in plaats van onder de rails als de #308.

Esthetisch moet die tussen de rails wel altijd discreet weggewerkt worden en dat is dan ideaal in een overweg zoals te zien op het baantje.

Even wat uitleg bij de #322 die ik gebruikt heb:
-Als je een wagon trekt of duwt over de magneet gebeurt er niets.

-De wagon ontkoppelt enkel maar als je stopt boven de magneet en de koppeling laat ontspannen, door even een aantal mm in de andere richting te rijden.  Het komt er dus op aan om de magneet strategisch te plaatsen.

-Je moet wel opletten dat je niet stopt met een koppeling vlak boven de magneet als het niet de bedoeling is van te ontkoppelen.  Vermits de     magneet in de overweg zit weet ik precies waar die zit en let ik dus op niet met een koppeling er boven te stoppen , tenzij deze los moet.

-Met de delayed functie gaat de magneet, maar zachtjes open zodat een wagon dan ontkoppeld kan opgeduwd worden naar het gewenste spoor.  Echter bij de #312 magneet voor tussen de rails ontkoppelt de magneet veel steviger en de wagen dient daar te blijven staan.  Deze is niet zo interessant naar mijn mening.

-Wanneer gaat het mis?  Als je en loc hebt die soms stottert... dan springt de koppeling los als je net toevallig met de trein stottert en een koppeling boven de magneet zit.  Of als je voorontkoppeld opduwt en dan stottert, riskeert de koppeling weer te koppelen.  De moraal is hier dat je materieel goed bolt :)

Peter,  Ik vermoed wel dat je het meeste reeds wist, maar ik kan je wel meegeven dat ik geen probleem heb met de #322.
Het is soms wel nodig de koppeling af te regelen door de magnetische gebogen pen bij te plooien en de scharnierpunten met naaimachine olie te smeren.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.


Voor de mensen die dit niet kennen... http://www.kadee.com/animation/c1.htm

Groetjes,








Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.