Die beige-blauwe kleur!

Gestart door Huugooke, 16 maart 2015, 12:52:25 PM

Huugooke

Ik probeer een type 600 in beige-blauw te schilderen.
Waarschijnlijk zijn er geen (bekende) kleurenfoto's van de vooroorlogse blauw-beige kleurstelling. Ik denk dat ik wel de juiste kleuren gevonden heb, maar wat ik me nog afvraag is waar de nummers stonden, en in welke kleur. Ook de aanduiding van klasse is me niet duidelijk. Is het een zwart bord met witte letters?
Ik ga maar af op de twee foto's van het type 600 die ik ken.

Huugooke

Allez zeg, niemand die ze nog heeft weten rijden? :-\

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 16 maart 2015, 15:18:16 PM
Allez zeg, niemand die ze nog heeft weten rijden? :-\

We hebben niet allemaal pensioengerechtigde leeftijd hé Hugo! ;D ;D

;)

Huugooke

Allez, allez, pakweg 1935, da's 80 jaar geleden, stel dat er toen een 15 jarige trein enthousiast was, die is dan amper 95!
Moet kunnen. Is er hier iemand die in een bejaardentehuis werkt? ;D

marc goovaerts

Zit Gerolf niet ergens in een aanverwante sector ? Maar of hij het daar over treintjes heeft ?

755philippe

Toeval of niet maar de type 600 in het (groen) van Liliput is beschikbaar bij het spoor heb ik gelezen. Foto op de website.
Mvg

755philippe

Huugooke

Citaat van: 755philippe op 16 maart 2015, 17:23:39 PM
Toeval of niet maar de type 600 in het (groen) van Liliput is beschikbaar bij het spoor heb ik gelezen. Foto op de website.
Mvg

755philippe
Inderdaad, heb het ook gelezen, maar voor mij zijn ze te laat! ;)

Huugooke

Er rijdt toch ergens een blauwe "Brössel" rond? Heeft iemand daar foto's van? Dat zou al moeten helpen.

rixke rail

Hugo, zie foto's, die ik U gestuurd heb.
Nummers in het midden onderaan de kast, zowel zijkant als kop.
Gemskleur, zelfde als bovenkant kast.
Geen klasseaanduiding, alléén derde klasse.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

marc goovaerts

Een blauwe Brossel reed rond op de N-expo dit weekend. Je had er moeten zijn...

De fabricage ervan kan je bekijken op: http://forum.trains-160.be/viewtopic.php?f=42&t=978

Huugooke

Citaat van: rixke rail op 16 maart 2015, 21:24:56 PM
Hugo, zie foto's, die ik U gestuurd heb.
Nummers in het midden onderaan de kast, zowel zijkant als kop.
Gemskleur, zelfde als bovenkant kast.
Geen klasseaanduiding, alléén derde klasse.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Mooi! Dat helpt.

Gerolf

Citaat van: Huugooke op 16 maart 2015, 17:12:22 PM
Allez, allez, pakweg 1935, da's 80 jaar geleden, stel dat er toen een 15 jarige trein enthousiast was, die is dan amper 95!
Moet kunnen. Is er hier iemand die in een bejaardentehuis werkt? ;D

Ik, ja. Maar mijn publiek bestaat uitsluitend uit personen met dementie.
Daarbij komt nog dat "gezonde" mensen vaak last hebben van ARME (age-related memory empairment)
... mij lijkt het dus onwaarschijnlijk dat iemand nog "echte" herinneringen heeft over die stellen, en zeker zo gedetailleerd.

Bron van informatie wordt dan museummaterieel, hoogbejaarde ex-medewerkers NMBS, oude foto's, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ACFI

hallo,

Lang geleden toen de dieren nog spraken en Brussel-Noord een spoorwegmuseum had, stond daar een model van een dieselrijtuig in beige-blauw, gemaakt door de leerlingen van het arsenaal.

Ik vermoed dat je hier wel de juiste kleuren terug kan vinden omdat het model op het zelfde moment als het origineel gemaakt is.

Hopelijk is dit model terug te zien in het nieuwe museum.

acfi.