Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

RAILS

Gestart door Tom, 26 mei 2006, 19:25:00 PM

janjozef

Chatam zalig, ik vertek om 5u smorgens om 7.30 door de tunnel dan hebben we nog een uurtje tot chatham terug thuis rond middernacht. 32 banen 54 verkoopsstand en 7 ferderatie staan daar zal veel geld kosten. Wij gaan daar voor scenery onderdelen,

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door janjozef
Chatam zalig, ik vertek om 5u smorgens om 7.30 door de tunnel dan hebben we nog een uurtje tot chatham terug thuis rond middernacht. 32 banen 54 verkoopsstand en 7 ferderatie staan daar zal veel geld kosten. Wij gaan daar voor scenery onderdelen
Ja jong, wrijf het er nog wat dieper in ... ik moet werken dat weekend [:(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Inderdaad, zelf bestellen in Engeland kan ook. Er is zelfs een postorderbedrijf in Engeland dat zich speciaal op Peco toelegt. Ze hebben een website, maar ik ben de URL even kwijt.

Wat ook kan: in het weekend van 10 en 11 juni is in Chatham de jaarlijkse modelspoorshow. Daar staan naast 30 spoorbanen zo'n 60 handelaren waarvan er meerdere zijn die Peco materiaal verkopen.

Klaas kan je dit adres effe opsnorren voor me Bedankt[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

coalminer

Voor Peco rails (per doos), losse rails code 40 tot 250  en alles ertussen ; www.thesignalbox.co.uk  . Ik heb daar al heel wat besteld , en altijd goeie service  zoals meestal in de UK en USA . Spijtig genoeg is dat minder het geval in de Benelux.

SuSke

Als we het dan toch over rails hebben:
Heeft er iemand ervaring met rollend materieel (Roco-Fl*-LSM-...) op Peco code 75 (streamline) rails en wissels.
Zijn de wielflenzen niet te hoog voor zulke fijne rails??
Dit vraagje ivm met de heropstart en aangezien mijn broer alle oude Fl*-rails en wissels rustig heeft laten oxideren gedurende 20jaar.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janjozef

Ik zou nooit code 75 nemen, maar 83 en als ge met ouder materiaal rijdt zelfs code 100, en nu zult ge horen dat er hier zullen voorstellen van flenzen van wielen af te vijlen en dergelijke onzin, maar met code 100 hebt ge al die problemen niet, het moeten al kenners zijn die het verschil tussen code 100 en code 83 zien, natuurlijk zijn het dat hier allemaal volgens eigen denken toch.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Klaas Zondervan

Als de flenzen voldoen aan de NEM normen dan kunnen ze probleemloos op code 75 rijden.

Jean

citaat:
Geplaatst door janjozef

......... het moeten al kenners zijn die het verschil tussen code 100 en code 83 zien.....

Jan

Volgens mij hoef je geen 'kenner' te zijn om het verschil te zien tussen Fleischmann modelrail en Roco-line...

Groet,
Jean

ysbeer

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik zou nooit code 75 nemen, maar 83 en als ge met ouder materiaal rijdt zelfs code 100, en nu zult ge horen dat er hier zullen voorstellen van flenzen van wielen af te vijlen en dergelijke onzin, maar met code 100 hebt ge al die problemen niet, het moeten al kenners zijn die het verschil tussen code 100 en code 83 zien, natuurlijk zijn het dat hier allemaal volgens eigen denken toch.

Jan

Jan met code 83 heb je geen enkel probleem met wagens van 20 jaar oud.
En ik zie het verschil met en zelfs zonder bril.

wim ysbeer