Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Bewaren siliconenmallen

Gestart door gardevil, 28 februari 2015, 13:22:58 PM

gardevil

Over het maken van mallen en het afgieten van modellen is al heel wat geschreven, echter ik zit men een vraagje rond het bewaren van de silconen vormen.

Ik heb er intussen al heel wat bij elkaar gekregen en steek deze in een grote afgesloten plastic box, zodat ze niet direct aan het licht zijn blootgesteld en ook in een beschermde omgeving zitten.

Karton tussen de gietvormen moet voorkomen dat de vormen onbedoeld aan elkaar gaan plakken.

Hoe bewaren jullie je mallen? En doen jullie nog iets speciaals als je ze opslaat? (Bv; een beetje intalken of zo)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Michael

Frank ik doe het eigenlijk op dezelfde manier als jij.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach

Ongeveer idem, goeie vlakke bodem is wel belangrijk anders vervormt de mal ;)

viking

Ik ben nog niet aan het bewaren van mallen;
Ik zou er graag maken en ben op zoek naar hoe en waar het materiaal vinden om mallen te maken :(.
Als er iemand nog weet in welke topic hierover geschreven werd kan ik daar eens gaan snuisteren alvorens voor de xde keer dezelfde vragen te stellen.

Tks

Grts

Johan

Michael

Citaat van: viking op 28 februari 2015, 14:52:20 PM
Ik ben nog niet aan het bewaren van mallen;
Ik zou er graag maken en ben op zoek naar hoe en waar het materiaal vinden om mallen te maken :(.
Als er iemand nog weet in welke topic hierover geschreven werd kan ik daar eens gaan snuisteren alvorens voor de xde keer dezelfde vragen te stellen.

Tks

Grts

Johan

Even googlen siliconen mallen maken, krijg je voldoende treffers, in België kan je bij Vos Chemie de benodigdheden bestellen, hier op het forum een draadje van Appelmans eens doorlezen.

https://www.youtube.com/watch?v=DbRaE_p6y-w
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

gardevil

Ik werk gewoonlijk met Sicovos NL 1 van Vos Chemie, te koop in o.a. Lucas creative stores en bij Vos Chemie in Turnhout zelf en in waarschijnlijk tal van andere hobby winkels.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Kris

Hallo,
Bij het bewaren voor langere periode is wat talkpoeder erop ook goed

Kris

viking

Michael,
bedankt voor de info en de verwijzing naar de Topics van Appelmans.
Ik herinner mij dat Vos Chemie een winkel had aan het zuidstation in Brussel. weet er iemand waar ik nu terecht kan voor dit materiaal in de omgeving van Halle (BRUSSEL) ???
Tks bij voorbaat

Grts

Johan