Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Te bestellen via MSM type 201

Gestart door Snobby Crash, 27 februari 2015, 07:00:15 AM

Sicco

Kinkempois tot 11/12/61 en daarna Antwerpen Dam tot schrapping

loebaske

Oei, dat ding heeft alle stelplaatsen van België gehad, vandaag hier, morgen weer op een andere plaats....
Je kan blijven zoeken...
De stelplaats die VBV bevestigd is waarschijnlijk Antw. nu is die in handen van Merelbeke......


OlivierV

Jurgen, staat er in het boekje van Marklin over de reeks 59 niets? Ik kan mij vaag herinneren van wel (kan het nu niet controleren want ben niet thuis).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 02 april 2016, 16:25:04 PM
Jurgen, staat er in het boekje van Marklin over de reeks 59 niets? Ik kan mij vaag herinneren van wel (kan het nu niet controleren want ben niet thuis).

Verdorie, dat ik daar niet aan gedacht heb. In deze tijden van digitale technologie bestaat er inderdaad nog zoiets als boeken...  ::) ;D

Per loc staan hier inderdaad de onderhoudswerkplaatsen vermeld. Ik schaam mezelf dat ik niet aan dit boek gedacht heb.  :-[

Zoals Sicco zegt, Kinkempois vanaf 22-2-1955 tot 11-12-1961 en daarna Antwerpen-Dam tot schrapping op 8-12-1989.
Bedankt aan allen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

soms kan het leven simpel zijn hé ?  ;D ;) Zo van zelfsprekend maar een mens moet er aan denken !  ;)

Johnnytrein

En sedert wanneer is deze dan een museum loc geworden en welke stelplaats heeft ze nu?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

59erke

Deze lok is sinds 1 januari 1990 omgeschilderd in haar originele livrei en ingezet als museumlok.
Voorheen reed ze gewoon rond in de gewone livrei. Ik meen zelfs ergens opgevangen te hebben dat de 201.010 niet echt de 10 is maar een andere lok die ze hernummerd hebben naar 201.010, maar heb dit nog nergens bevestigd gezien

Bij het sluiten van Antwerpen Dam is ze vermoedelijk naar Merelbeke verhuisd
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Sicco

Nee het is gewoon de 5910/201.010
Alleen de 201.001 van de Vennbahn was niet de 5901, maar de 5930

59erke

Citaat van: Jurgen op 02 april 2016, 16:55:01 PM
Citaat van: OlivierV op 02 april 2016, 16:25:04 PM
Jurgen, staat er in het boekje van Marklin over de reeks 59 niets? Ik kan mij vaag herinneren van wel (kan het nu niet controleren want ben niet thuis).

Verdorie, dat ik daar niet aan gedacht heb. In deze tijden van digitale technologie bestaat er inderdaad nog zoiets als boeken...  ::) ;D

Per loc staan hier inderdaad de onderhoudswerkplaatsen vermeld. Ik schaam mezelf dat ik niet aan dit boek gedacht heb.  :-[

Zoals Sicco zegt, Kinkempois vanaf 22-2-1955 tot 11-12-1961 en daarna Antwerpen-Dam tot schrapping op 8-12-1989.
Bedankt aan allen!

Na schrapping is ze altijd tot Antwerpen Dam blijven behoren tot de sluiting van deze
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

Citaat van: Sicco op 03 april 2016, 10:46:14 AM
Nee het is gewoon de 5910/201.010
Alleen de 201.001 van de Vennbahn was niet de 5901, maar de 5930

Voila, dank u voor de bevestiging ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Lees ik er over, of zijn er mensen die hun model al wel hebben ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#491
Momenteel zijn uitgeleverd:
Alle sets 2-rail analoog en 3-rail digitaal naar België.

De sound-versies laten nog wat op zich wachten.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Mijn DCC versie heeft gisteren zijn maidentrip gedaan op Vaerwegh Dok.
Alleen vergeten er een foto of filmpje van te maken.

Na een kwartiertje rustig inrijden, liep ze als een tierelier over de baan, zonder veel motorlawaai.
Het is een budget versie dus inderdaad geen schakelbare sluitverlichting.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Is er al trouwens al iets bekend wanneer de 5931 en 201.053 van VBV beschikbaar zijn en wat ze mogen kosten ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

reeves

Citaat van: doomslu op 03 april 2016, 10:51:13 AM
Momenteel zijn uitgeleverd:
Alle sets 2-rail analoog en 3-rail digitaal naar België.
De sound versies nog niet dan veronderstel ik?

Groet Tom