Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Te bestellen via MSM type 201

Gestart door Snobby Crash, 27 februari 2015, 07:00:15 AM

reeves

Nee nee de bmodels is perfect  ;)

Metpetergaathetbeter

Hier werd zopas mijn digit.(zonder geluid) 201 geleverd !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 maart 2016, 09:42:59 AM
Hier werd zopas mijn digit.(zonder geluid) 201 geleverd !

Groeten Peter ;)
Goed om te weten. Kijk eens of jij alle (licht)functies apart kunt bedienen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

BD1701

Opnieuw een prachtig model dat Van Biervliet hier op de markt brengt, met goede rij-eigenschappen. En dan nog als eerste het NMBS museum-model via ons geliefd tijdschrift, wat willen we nog meer ...
 

Thommy

dat ze geleverd wordt  :D
wss omdat ik digi+sound (als ik het goed herinner) gevraagd heb...
Greetz

Thommy

factageklerk

Citaat van: Thommy op 30 maart 2016, 07:10:08 AM
dat ze geleverd wordt  :D
wss omdat ik digi+sound (als ik het goed herinner) gevraagd heb...

Ik zit hier ook te staren naar de voordeur tot de postbode dat pak komt afgeven.......... die zal er zelf toch niet mee aan de slag gegaan zijn zekers  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

SuSke

Ik ben mijn DCC-versie ook al gaan afhalen op het postkantoor wan twas natuurlijk niet thuis toen de postbode langskwam.
Vanavond even op de rollenbank en zaterdag Maidentrip op Vaerwegh Dok.
Het is inderdaad een zeer mooi model, net als de wagentjes die volgens mij evenwel TPIV zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ACFI

UIC nummering is ingevoerd vanaf 1965 dacht ik. Dus einde periode IIIb, begin IIIc, eventueel dus zelfs achter een HL81 of HL53 te hangen.

Maar de wanden van dit type wagon waren oorspronkelijk platen dacht ik. Later zijn deze vervangen door volledige platen. Iemand een idee wanneer de NMBS deze wagons is beginnen ombouwen?

mvg

ACFI die ook zit te smachten voor zijn AC 201

OlivierV

Citaat van: ACFI op 30 maart 2016, 11:38:40 AM
UIC nummering is ingevoerd vanaf 1965 dacht ik. Dus einde periode IIIb, begin IIIc, eventueel dus zelfs achter een HL81 of HL53 te hangen.

Maar de wanden van dit type wagon waren oorspronkelijk platen dacht ik. Later zijn deze vervangen door volledige platen. Iemand een idee wanneer de NMBS deze wagons is beginnen ombouwen?

mvg

ACFI die ook zit te smachten voor zijn AC 201

Bovendien vebben de wagentjes een revisiedatum in '65, dat is dus nog tijdperk 3, maar op deze manier zijn ze wel ik tijdperk 4 inzetbaar. Enkel de wanden zou eens moet men nagekeken worden.

Bij Peter van Gestel zag ik op Flickr een foto passeren van zo'n wagentje waarbij de wanden uit houten planken bestonden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Misschien eens het artikel in MSM hierover raadplegen?

Deze wagens van het type 2211B1 behoorden, samen met de wagens van het type 2211A1, tot een lot van 5000 gesloten wagens die na de Tweede Wereldoorlog door de NMBS in dienst werden genomen en gebouwd door de Belgische spoorwegindustrie. Het betrof 4500 stuks van het type 2211A1 voor normale transporten en 500 stuks 2211B1 voor speciale transporten. De gistfabriek in Brugge had een lange geschiedenis wat betreft het vervoer per spoor. Dit vervoer werd pas in 1970 opgeheven, nadat de oorspronkelijke gistfabriek deze productie in 1969 had gestaakt. Daardoor werden de afgehuurde wagens, gekenmerkt door het opschrift 'Levure Royal- Koningsgist' op de deuren, overbodig en terug aan de eigenaar, de NMBS, overgemaakt. Oorspronkelijk was de kast van de wagens gebouwd met een metalen kader waartegen houten latten werden aangebracht. Vanaf 1964 werden de wagens van het type 2211B1 ondergebracht in het type 2211A1, terwijl de oorspronkelijke wagens van het type 2211A1 ondergebracht werden bij het type 2211A0. Tezelfdertijd werden de wagens gemoderniseerd. Dat hield in dat de houten latten van de kast vervangen werden door multiplex panelen. En het is in deze vorm dat deze exclusieve uitgave door Van Biervliet voor Modelspoormagazine wordt geproduceerd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

#460
aanvullend ...           

Deze G-wagens (gesloten) zijn een Belgische constructie  A° 1947-'48,  met   "houten versterkte bovenbouw" ;

De oude typecodering, pré 1980, was Glms.                                  G   =   normale gesloten wagen
                                                                                                       kk  =   max  10 à 12 ton per as
Nà 1980: Gkklms                                                                           l     =  minder dan 8  luchtopeningen
                                                                                                       m   =  minder dan 9m nuttige lengte
                                                                                                       s    =  max.  100km/u

UIC-code vanaf oktober 1964.                (model-) tijdperkIIIc = vanaf 1964 tot 1970

Tot half jaren '50:             groene wagens met gele belettering  ( 6 cijferig wagennr.)
Tot half jaren '60:             bruine wagens met witte       "           ( 7                           )
Vanaf half jaren '60:          roodbruin ;                                       ( UIC-nr.                 )
met  (ruime ? ) overgangsperiodes ...

De Glms werd in H0 in het verleden geproduceerd               door  Liliput/Dacker in de jaren '80
( in een indrukwekkend aantal verschillende H0-versies )
                                                                                            door  Bachmann/Liliput ;
                                                                                            door Hobby Trade in 2011 ;
enz., enz....

De (Brugse) Konings-Gistwagentjes worden nu door VBV   in tijdperk IIIc-model aangeboden.
Waarom niet in een vroeger tijdperk ?  Wegens gebrek aan tijdperkIIIb-info & fotomateriaal,  om het correcte tijdperkIIIb-model te maken & te beschriften ?

(Indien hierboven foute info, gelieve aan te vullen/verbeteren ...)



ACFI

Citaat van: doomslu op 30 maart 2016, 12:43:00 PM
Misschien eens het artikel in MSM hierover raadplegen?
...

:-[ :-[ en zeggen dat ik het artikel gelezen heb. Lang geleden.

Dankjewel Luc.

Ik ga nu terug stilletjes naast de deur zitten tot een vriendelijke postbode met het langverwachte doosje komt aansnorren.  ;D

jakke

Toegekomen .
De drie goederenwagens AC + loc AC-digitaal-soundloos , zoals besteld .
Prima , uitvoerige , grondige op meerdere exemplaren berekende verpakking ...
De goederenwagens lijken prima , mooi gedetailleerd , compleet .
De loc bolt prima op de rollen . De verlichting vind ik een ietsiepietsie minder .
Weliswaar schakelbaar en van kleurveranderend met de rijrichting maar sluitseinen langs een loczijde verschillend van intensiteit , de frontlichten langs beide zijden geven een meer intens lichtbeeld als men niet in het verlengde van de lengterichting van de loc kijkt .
Cabine verlichting in orde .
Op de rollen merk ik dat drie van de vier assen aangedreven is .De as waaronder de sleper gemonteerd is is niet aangedreven . Dat zal technisch niet anders kunnen denk ik .

Samenvattend een mooi model .
Proficiat aan organisatie en fabrikant .

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Metpetergaathetbeter

van die verlichting vond ik vorige reaktie terecht, rode lichten (achterlichten) zijn niet afzonderlijk uit te zetten ? :-\

misschien dat er aan die loc veranderd wordt maar dan na de garantieperiode !  ;D ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 maart 2016, 20:46:23 PM
van die verlichting vond ik vorige reaktie terecht, rode lichten (achterlichten) zijn niet afzonderlijk uit te zetten ? :-\

misschien dat er aan die loc veranderd wordt maar dan na de garantieperiode ;D ;)
Dat zal bij mij zo lang niet duren en de cabineverlichting schakelbaar maken zal ook niet lang duren mij kennende. (ik heb een analoge loc met eigen decoder (ESU lokpilot V3.0) erin).

Wat betreft de wagentjes in een vroegere uitvoering.NMBS 460495 by Pim Van Gestel, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan