Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Modelspoor-shop

Gestart door TBCédric, 25 februari 2015, 15:27:41 PM

TBCédric

Wie op Rail 2015 geweest is zou misschien een Nederlandse kleinserie-fabrikant opgemerkt hebben die bezig is met iets Belgisch.

Op mijn aanvraag/idee is de man achter de Nederlandse kleinserie-fabrikant Modelspoor-shop bezig met de Belgische krokodil dat bij de seinen hoort. Ik weet dat Gerolf op zijn meb.gerolf een zeer uitgebreide en handige manier heeft om zeer mooi en toch redelijk low-budget een krokodil te maken maar niet iedereen is even handig of heeft er de tijd of goesting voor. Modelspoor-shop houd zich bezig in 3D geprinte scenery artikels en sinds kort ook bezig met een Nederlands station. Na mijn aanvraag stapt hij eindelijk de Belgische scenery wereld binnen.

Voorlopig is dit de stand waar hij zich met dit project bevind. Deze zal in set verkrijgbaar zijn en met TBL-toebehoren. Prijs is nog niet gekend.


Indien er nog ideetjes zijn voor kleine aanpassingen of detaillering, laat ze dan ook weten. Het is dan ook het eerste, voorlopige ontwerp.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

loebaske

Mooi, maar is die op Ho schaal, want die moet op de biels passen, enkel bij betonbiels wordt de krokodil op hoeksteuen gezet...de bevestigings voetjes ontbreken..






TBCédric

Loebaske, bedankt voor de feedback.

Intussen is het ontwerp aangepast na de opmerking.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ward

Ben wel eens benieuwd voor die tbl bakens.
Krokodillen gaan lastig worden voor ac, of ze moeten al naast de contactpunten gelegd worden..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Rangeerduivel

Citaat van: ward op 25 februari 2015, 18:08:55 PM
Ben wel eens benieuwd voor die tbl bakens.
Krokodillen gaan lastig worden voor ac, of ze moeten al naast de contactpunten gelegd worden..
Tenzij er kunnen gemaakt worden met gaatjes voor de puko's erin,
het zou in elk geval even mooi zijn dan ernaast.

;)

Metpetergaathetbeter

of ze zouden moeten stroomgeleidend gemaakt worden maar ja dan zijn ze niet uit kunststof !

Groeten Peter ;)

ward

Het idee van Peter lijkt me nog het beste, en optisch zal dat ook het mooiste zijn.
Ernaast leggen kan ook, maar dan moeten ze lager zijn als de contactpuntjes zelf, of de trein zal rap stoppen met rijden op die plaats..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ward op 25 februari 2015, 18:32:25 PM
Het idee van Peter lijkt me nog het beste, en optisch zal dat ook het mooiste zijn.
Mijn vrouw zegt ook altijd dat ik ongelooflijk ben !  ;D


755philippe

Andere oplossing,
Deze krokodillen laten etsen- de puntkontakten die eronder zouden lopen afknippen - de krokodil erover en langs de onderzijde een draadje solderen en verbinden met de middenleider langs de onderzijde van uw spoor. Het moeilijkste wordt vermoedelijk dat etsen. Ik weet ook niet of PB-messing dit in zijn assortiment heeft maar ik vermoed van niet. Dit is maar een idee.
Mvg

755philippe

SuSke

Kijk even mee op de website van Gerolf en er zijn geen geheimen meer  ;)  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw