Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

machtig

Gestart door Havoc, 12 februari 2015, 20:58:31 PM

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

Groet van Frank

loebaske

Dat zijn specialisten die mannen van Sarens  ;)

evan

Knap dat transport! :o

Hierbij een filmpje van op ons werk... wel klein bier vergeleken met bovenvermeld filmpje.

De Werf is te Mechelen.

https://www.youtube.com/watch?v=qHwW6femVQY
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

amai Evan wat ben jij een vreselijke baas !  :-\

Als ik het verschil zie tss die arbeiders aan die overweg eerder deze week bezig (of juist niet)waren en degenen die jij dirigeert er is een enorm verschil van arbeidsritme ! ;) ;D

Groeten Peter ;)

stefanic

De oversteek van de eerste nieuwe brug van Lijn 25 (tussen Antw.Centraal en Luchtbal) over 't Albertkanaal heb ik zo ook kunnen zien. Die brug was volledig gebouwd op één langhoofd. Voorkant op zo'n Saerens-gevaarte, daarmee op een ponton gereden, Albertkanaal overgestoken en dan verder tot aan het nadere landhoofd. Dat was op een half dagje gepiept.
Filmke: https://www.youtube.com/watch?v=YxIVMC1ul3M (van de tweede brug!)

Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 februari 2015, 10:50:13 AM
amai Evan wat ben jij een vreselijke baas !  :-\

Als ik het verschil zie tss die arbeiders aan die overweg eerder deze week bezig (of juist niet)waren en degenen die jij dirigeert er is een enorm verschil van arbeidsritme ! ;) ;D

Groeten Peter ;)

We hebben reeds meermaals gezien aan welk tempo Evan diorama's in elkaar bokst,
dus daar haalt hij ook zijn inspiratie qua snelheid voor het 'echte' werk! :D :D

;)

jb


vyncky

Citaat van: stefanic op 13 februari 2015, 11:26:10 AM
De oversteek van de eerste nieuwe brug van Lijn 25 (tussen Antw.Centraal en Luchtbal) over 't Albertkanaal heb ik zo ook kunnen zien. Die brug was volledig gebouwd op één langhoofd. Voorkant op zo'n Saerens-gevaarte, daarmee op een ponton gereden, Albertkanaal overgestoken en dan verder tot aan het nadere landhoofd. Dat was op een half dagje gepiept.
Filmke: https://www.youtube.com/watch?v=YxIVMC1ul3M (van de tweede brug!)

Ik heb de mannen van Sarens reeds  3 maal aan het werk gezien
2x met de bruggen over het Albertkanaal (deze van de L25, en van L27) en 1x met het seinhuis in Roosendaal.
http://www.lijn-12.be/album-13-10-05.php en http://www.lijn-12.be/album-13-04-10.php

Wat mij telkens opviel dat dit steeds op een rustige manier gebeurd, zonder roepen en tieren, en gewoon op het gemak!

Men vertelde me dat de overgang van de kade naar het ponton, géén simpele job was. Wanneer de brug op het ponton komt bestaat de kans dat het onderuit schiet (kapseizen). Daarvoor gaat men water als ballast aan het andere kant in het ponton pompen.

Ik vond het echt de moeite om eens gezien te hebben!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Havoc

Dat filmpje is toch ook niet mis Evan. Dat is van opbreken tot terug indienst stellen. Die franse brug lag er wel maar daar was nog werk aan voor daar een auto overkon.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske

Het lijkt ongelooflijk en toch doen ze het maar...petje af voor zo transporten