Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Welke Loc en wagens zijn dit?

Gestart door Bolje, 12 februari 2015, 18:13:14 PM

Huugooke

Citaat van: Bolje op 15 februari 2015, 15:27:39 PM


Foto moet van voor WO I zijn,  want het oude station (dit op de foto) is gebombardeerd geweest tijdens deze oorlog.

den.
Maar wel gerestaureerd! Dus dat sluit niets uit.

Huugooke

#16
En misschien wel IN WOI, want ik zie toch veel mannen met Duitse klakken. Zou dus kunnen dat het Duitse wagons zijn.
De eerste wagon heeft een balkon (trapje)
Edit: dan zou het station beschadigd zijn natuurlijk.

Op blz 52 van "Bestemming Front" staat een foto met een allegaartje rijtuigen, waarvan één precies overeenkomt met dat van de postkaart.

Bolje

Citaat van: Huugooke op 15 februari 2015, 18:43:53 PM
Citaat van: Bolje op 15 februari 2015, 15:27:39 PM


Foto moet van voor WO I zijn,  want het oude station (dit op de foto) is gebombardeerd geweest tijdens deze oorlog.

den.
Maar wel gerestaureerd! Dus dat sluit niets uit.
Toch wel Hugo. Het nieuwe station gebouwd in 1924 is een ander model, ook een stuk groter.
In veel naslagwerken wordt er gesproken over restauratie, in werkelijkheid (naar ik weet via opzoekingen) is het volledig nieuwbouw geweest.

Het kan inderdaad wel tijdens WO I zijn. Naar ik meen is Avelgem naar het einde van de oorlog zwaar beschadigd geweest.

Zal proberen nog wat foto's te zoeken van het eerste en het latere station.
Vele groeten,
Ronald

Dirky

Hier heb je een iets beter zicht op de rijtuigen:




Bolje

Foto bij de vraag in het begin van dit draadje is verzonden in 1910 (gevonden), maar waarschijnlijk van 1907 - (zie 2é foto in deze post, ziet er hetzelfde uit, enkel een andere hoek), dus van voor WO I.
Heb een foto gevonden met het gebombardeerde station (maar veel te klein om te posten). Het station was compleet vernield.
Hier nog wat andere foto's met jaartallen bij (foto's gedownload van Delcampe.net):
1905:

1907:

19??:

1927 - Het nieuwe station:
Vele groeten,
Ronald

Huugooke

Als er tekst is geschreven op de achterkant, anders dan het adres, is de kaart van na 1906. Wat niet wil zeggen dat de foto ouder kan zijn.