Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

NMBS krijgt meer concurrentie voor goederenvervoer

Gestart door n/a, 24 mei 2006, 11:29:12 AM

n/a

(Belga) De NMBS krijgt er voor het goederenvervoer twee concurrenten bij. EWS, de vrachtdivisie van British Rail, en de Nederlandse spoorwegonderneming ACTS van Rob Van Gansewinkel hebben bij de Belgische overheid een aanvraag ingediend om vracht te vervoeren over het Belgische spoor. Dat bericht De Tijd woensdag.

Infrabel, de beheerder van de Belgische spoorinfrastructuur, onderzoekt of de maatschappijen aan de voorwaarden voldoen. Is dat zo, dan krijgen ze een veiligheidscertificaat en mogen ze sporen. Volgens Luc Vansteenkiste, directeur-generaal van Infrabel, willen ze dit jaar starten. Infrabel is ook benaderd door Connex (een dochter van de Franse nutsgroep Veolia), European Rail Shuttle (een dochter van het Deense Maersk) en het Duitse HGK, zegt hij. (ful)

Het zal nog een drukte worden op onze modelbanen.
Spoorse Groetjes
Locorail



Kedeng Kedeng

#1
citaat:
Geplaatst door Locorail

(Belga) en de Nederlandse spoorwegonderneming ACTS van Rob Van Gansewinkel hebben

Joepie [:p]
Het is wel positief nieuws voor ons [:)]
Maar negatief nieuws voor de NMBS en onze portemonnee [:(!]

Bedoel je niet ERS in de plaats van EWS?

janjozef

#2
Inderdaad we zullen ons "nog aan te kopen stukken" flink moeten uitbreiden. En de NMBS moet niet zagen ze weten al jaren dat die concurrentie ging komen en ze zijn nog steeds zelf niet voorbereid

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

#3
Het wordt tijd dat B-cargo eens uit zijn kot komt, nu infrabel apart is het ze geen rekening meer of een andere maatschapij voncurentie zou kunnen zijn voor B-cargo.
Tom

n/a

#4
citaat:


Bedoel je niet ERS in de plaats van EWS?



Heb dit nog eens nagekeken op Skynet News , en daar staat duidelijk EWS.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat zij het niet verkeerd hebben opgenomen.[;)]

Spoorse Groetjes
Locorail

Kedeng Kedeng

#5
citaat:
Geplaatst door Locorail

citaat:


Bedoel je niet ERS in de plaats van EWS?



Heb dit nog eens nagekeken op Skynet News , en daar staat duidelijk EWS.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat zij het niet verkeerd hebben opgenomen.[;)]

Spoorse Groetjes
Locorail

Ik heb ook is nagekeken ERS en EWR bestaan alle twee,

De EWR "English, Welsh & Scottish Railway" heeft 250 class 66
(dus genoeg nummer variante uit te brengen [;)])


janjozef

#6
Oei als EWS naar het vaste land komt dan zal Mehano gelukkig zijn, gewoon een nieuwe kleurvariant op een bestaant model

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

#7
Ja lap,nog meer locs die met goederen gaan rijden,hoe moet ik dat hier thuis weeral gaan uitleggen,mijne winkelier zal weer blij zijn!!
Gelukkig heb ik plaats genoeg om al die locs te laten rijden,maar eerst ga ik mijn goederenwagonswagenpark(amaai!!)fors uitbreiden,want ik heb teveel locs en te weinig wagons!![:I]

Kedeng Kedeng

#8
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ja lap,nog meer locs die met goederen gaan rijden,hoe moet ik dat hier thuis weeral gaan uitleggen,mijne winkelier zal weer blij zijn!!

Jij had toch 2 locs  naar keuzen [;)]

Als ACTS de toestemming krijg voor in Belgi? te rijden dan staan de G 1206 en de 6700 op mijn verlanglijst [:p]

Tom

#9
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ja lap,nog meer locs die met goederen gaan rijden,hoe moet ik dat hier thuis weeral gaan uitleggen,mijne winkelier zal weer blij zijn!!
Gelukkig heb ik plaats genoeg om al die locs te laten rijden,maar eerst ga ik mijn goederenwagonswagenpark(amaai!!)fors uitbreiden,want ik heb teveel locs en te weinig wagons!![:I]

[:0]
Wordt jij verplicht alle locs te kopen die op Belgiesche sporen rijden te kopen.

Grapje [:D]
Tom

Jurgen

#10
Off-topic
Doe zoals ik Ervin, beperk u tot 1 bepaalde spoorlijn om uw modellen te kopen.
Probleem bij mij is dat mijne portemonnee nog te klein is voor al het geld dat ik nodig heb daarvoor. Of te groot omdat ik al mijn geld al uitgegeven heb, dat kan ook natuurlijk. [}:)][:D]

On-topic
Mogen die maatschappijen al op onze sporen rijden, of moeten ze nog toestemming krijgen?
Het is maar dat ik zeker ben dat ik een ACTS loc kan inleggen als goederentrein op mijn baan. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

#11
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Off-topic
Doe zoals ik Ervin, beperk u tot 1 bepaalde spoorlijn om uw modellen te kopen.




Hey Jurgen,het zal wel aan mij liggen hoor,maar wat bedoel je daar nu juist mee??[:I]

ERVIN

#12
citaat:
Geplaatst door Tom

citaat:


[:0]
Wordt jij verplicht alle locs te kopen die op Belgiesche sporen rijden te kopen.

Grapje [:D]



[:D][:D]Nee Tommeke dat niet,maar als er goederentreinen tot in de buurt van Antwerpen komen,dan zou ik die toch graag in model hebben.[:p]
t'Ja  ik ben een goederenfreak h?.[}:)]

n/a

#13
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ja lap,nog meer locs die met goederen gaan rijden,hoe moet ik dat hier thuis weeral gaan uitleggen.



Een weekje Gran Canaria kan wonderen doen[:)][:)]

Spoorse groetjes
Locorail

Jurgen

#14
citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Off-topic
Doe zoals ik Ervin, beperk u tot 1 bepaalde spoorlijn om uw modellen te kopen.


Hey Jurgen,het zal wel aan mij liggen hoor,maar wat bedoel je daar nu juist mee??[:I]


citaat:
Geplaatst door ERVIN
maar als er goederentreinen tot in de buurt van Antwerpen komen,dan zou ik die toch graag in model hebben.
t'Ja ik ben een goederenfreak h?.



Dit dus. [;)]
Nu koop je alle locs die jij ziet in heel Antwerpen. Kies gewoon 1 spoorlijn in Antwerpen en kijk wat daar rondrijd. Koop dan enkel die locs. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.