Noch-grasmaster

Gestart door Peter, 24 mei 2006, 10:52:35 AM

Peter

Heeft er iemand ervaring in het gebruik van de Noch - Grasmaster?
Die is een veel goedkopere versie (ong.110 euro) van de andere elektro-statische gras aanbrengers
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

ik heb er geen ervaring mee maar ik weet dat je hem bij Het spoor in herverlee kan huren voor een week

dan kan je hem eerst eens uitproberen
mv
wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

loco

Wij hebben de grasmaster op onze club uitgeprobeerd en met succes. Het gras staat recht omhoog. Zelfs op helligen kun je gras planten. Jouw tweede zin begrijp ik niet goed, maar ik veronderstel dat je wil zeggen dat er nog gelijkaardige oplossingen bestaan die duurder zijn dan de grasmaster? Klopt dit? Als je dit wil zeggen, dan is de grasmaster inderdaad een betere oplossing voor zover wij ooit een andere mogelijkheid geprobeerd hebben waarmee we minder tevreden waren.
E?n nadeel. Veel gras gaat toch verloren. Het zij later omdat het een beetje los komt of niet goed vast zat, of tijdens het bestrooien zelf. Je kunt proberen dit te recuperen, maar dat is niet zo eenvoudig. Leg je modelbaan eens op een kant om al het losliggende gras op te vangen in een krant. Met een modulebak zou dit nog gaan, maar niet met een t?fel van 4 x 5 meter. Dus je moet een stofzuiger gebruiken.
Je moet ook de grasmaster net boven het oppervlak houden en steeds evenwijdig met dit oppervlak, en goed bewegen. Niet simpel op een helling. Maar het gaat.
Verder mag je ook gewone houtlijm gebruiken. Al of niet een beetje verdund. Het moet dus niet de houtlijm van Noch zijn.



janjozef