Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Siemens

Gestart door Peter, 22 mei 2006, 18:03:32 PM

Peter

Was net op het nieuws op het ZDF (Dtsl 2)
Siemens heeft een kontrakt binnen voor (JAWEL !!!) zegge en schrijve
500 (VIJFHONDERD) lokomotieven te leveren aan China.
(hebben wij er wel zoveel in Belgie ?)
Qua tewerkstelling  (en winst uiteraard) een hele goede zaak.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Ach, in die verre landen vallen ze daar heus niet van omver hoor.
Ik dacht zelf dat er een locomotief type was (ik dacht een stoomlocomotief) waarvan ze de tel zelf kwijt waren, ze schatten zo iets van rond de 3000 machienes.
Maar ik ben nu aan het twijfelen of dat in Chna of in Rusland was.
Tom

Tom

Gevonden: van de Chineese "QJ" zouden naa schating minsten 5600 exemplaren bestaan.
Maar ik heb me toch vergist want de "QJ" is overtroffen door de Duits BR 52 en de Russische type E met 11000 exemplaren.
Tom

Jurgen

Eigenlijk is dat voor ons moeilijk voor te stellen h?. Wij zitten hier al j???ren met electrische tractie, maar ginder zijn ze nog altijd met stoom bezig.
Precies of de tijd er is blijven stilstaan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nmbs

de chansaards!  Zij hebben misschien minder pannes met hun stoom als wij met onze dertienen.

jarikd

De komende jaren zullen vanuit China nog meer orders voor nieuwe locomotieven volgen. In totaal wil China de komende 15 jaar ongeveer 6500 nieuwe locomotieven aanschaffen.
GE transportation heeft ook een order voor 300 locomotieven binnengesleept, te leveren tussen 2007 en 2009 (dus 100 loks per jaar).
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

eibtrain

citaat:
Eigenlijk is dat voor ons moeilijk voor te stellen h?. Wij zitten hier al j???ren met electrische tractie, maar ginder zijn ze nog altijd met stoom bezig.
Precies of de tijd er is blijven stilstaan.


Vergeet het maar. De stoomtreinen worden in ijltempo vervangen door dieseltreinen[V]. Op enkele lijnen waar het TSP vorig jaar nog de stoomtreinen in volle actie konden zien, zijn de stoomdampen ondertussen ingeruild voor blauwe dieselwalmen.

Inmiddels worden er ook geen Stoomlocomotieven meer vervaardigd in China.
Dus wie daar stoom wil zien zal zich mogen haasten!

Rik