Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

DFS

en die beschrifting op de leidingen, werkelijk aan alles gedacht...

Rangeerduivel

Hallo Floris,
Is het mogelijk om eens een "vue générale" te laten zien van jouw prachtwerk?
Het is geleden van  voor 2 jaar in Utrecht dat wij deze gezien hebben, dus daar zal waarschijnlijk reeds een voedbalveldje bij gekomen zijn...of moeten wij wachten op een volgende beurs/tentoonstelling die gezien de huidige toestand nog jaren kan uitblijven? ::)

;)

Dreha


Herwig

 " ...vue générale...?  "                    er zitten enkele drone- of zeppelin-foto's in post    #2535     pag. 170

Floris

Dank jongens! enne, graag gedaan  ;D

@Rudy,
Nou, op zich is de baan niet heel erg gegroeid, tis feitelijk nog steeds maar een "iets grotere kleine" baan, een dikke 4 meter, waarvan 3,5 enigszins af begint te komen.
DSC_2757 by Floris Dilz, on Flickr
Rechts ougree met de ateliers centraux, links cockerill. Cockerill stond helemaal opgebouwd in utrecht, nu staat er alleen wat er vast op de modules zit, de rest zit in dozen, raakt t niet beschadigd. Cockerill gaat weer verder als ougree af is, want wilde eerst eens een stukkie baan af hebben dat zelfstandig naar tentoonstellingen kan.

Herwig

Floris,
De bevestiging van die verlichting bovenaan zit toch wel degelijk  111%  moervast ?    Kan echt niet naar beneden donderen ?
Je zou dat om het uur gaan nakijken en zeker voor 't slapengaan .  Zoals sommigen drie maal gaan voelen of de voordeur wel slotvast zit

Floris

ja, die verlichting zit goed vast hoor!  ;D
De plankdragers zitten met een M8-bout in de voorkant van de baan, de lampen zitten met klemmetjes en die vertrouw ik niet omdat je nogal eens een lamp kopt, daarom hebben ze bij elk klemmetje een extra stukkie draad eromheen om ze op te vangen. Sowieso hangen de losse lampen zo'n 15 cm voor de baan.
De lampen boven de baan zelf zitten met zipties eromheen in plaats van de bijgeleverde klemmetjes, leek me schokbestendiger.
En ja goed, gaat t dan nog mis, pech...
kuthobby by Floris Dilz, on Flickr

Herwig

#2587
Valbeveiliging voor alles.

Op uw nieuwste foto vind 'k die half dozijn nieuwere tegeltjes wel een geestig detail:    elk juist enkele mm te lang ( of te hoog ). 
Lijken wel in groep-van-zes in de loop ter tijden zachtjes maar gestaag naar beneden gezakt .
( die oorspronkelijke onderste steentjes zijn ook onderaan afgerond )

Floris

ja dat was in een ouwe vleeswarenfabriek, net zo'n chaotisch vaag omgebouwd ding als die staalindustrie waar ik aan werk. Beetje de plek waar het definitief misging qua ouwe industrie af struinen.... Heb al een tijd het idee dat ik er ooit wat mee moet, een dioramaatje ofzo... maar ja, voorlopig werk zat. :-X

Rangeerduivel

Bedankt voor de foto Floris,
Ik zie alvast een duidelijke groei mbt Utrecht...het gans project Ougrée dus méér dan de helft! 8) 8)

;)

Floris

hm, ja kan best dat in utrecht de achterste ougree-module er nog niet stond. In leuven misschien al wel? Ik onthou dat soort dingen nooit.  :-[

Alan On Track

Zo klein en toch een gigantisch complex. Echt onwaarschijnlijk.
Modelbouw is een kunst

Floris

als je niet zoveel ruimte hebt maar wel een hoop tijd en zin, probeer eens industrie  :P

Tothebeach

Citaat van: Floris op 11 mei 2020, 14:17:33 PM
hm, ja kan best dat in utrecht de achterste ougree-module er nog niet stond. In leuven misschien al wel? Ik onthou dat soort dingen nooit.  :-[

Utrecht:


In Leuven heb ik geen foto's, toen heb ik alleen maar staan ouwehoeren ofzo....

groet,
Michel

doomslu

Ik heb wel een paar foto's uit Leuven.  ;)




luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *