Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Metpetergaathetbeter

Volgens mij gewoon een vat waar het gistingsproces van Gala pils getoond wordt. Is voor Wieze al een tickettoestel besteld om de volgorde te bepalen om je hieraan te staan vergapen ?

Floris

Citaat van: Railroadtycoon op Gisteren om 10:21:50 AMZeer geslaagd Floris. Zelf vind ik de kleurenfoto's, waarin de triestheid subliem naar boven komt, het mooist. Juist omdat je hier af en toe kleur nuances van bloeiende planten, autos, tractievoertuigen en reclameposter restanten ect. vindt. Dit maakt het über realistisch en kan de werkelijkheid hier nog het nodige van jou leren.

Vraag, na het dichtsmeren met modder (wat is dat voor 'pasta"?) rol je blijkbaar met een oud draaistel het railprofiel weer enigsinds vrij. Hoe doe je dat echter met wissels waarover nog wel treinverkeer mogelijk moet zijn?
Kan zijn dat je dit eerder hebt laten zien maar dan heb ik het in elk geval gemist  ::) 
Oh de pasta, ja de wegen heb ik gemaakt met das-klei, beetje houtlijm eronder voor de hechting, aanbrengen in 2 lagen met tussendoor goed droogtijd wegens krimp, het zand is... Zand, gemengd met donkerbruine glanzende lak op terpentinebasis, gewoon verf om op je kozijnen te smeren. Maak daar een soort dik deeg mee, spatel het op zn plek, je kunt t nog mooi glad strijken met een zachte kwast met terpentine, droogtijd een paar dagen.
Bij beide pastas inderdaad sporen vrijgemaakt met een oud Fleischmann draaistel met lekker grove wielen, na en tijdens droging natuurlijk nog flink na krabbelen met scalpel etc.
Voor de wegen is das-klei zeker weten niet ideaal maar ik krijg t ermee voor elkaar en ben te lui iets anders te proberen.
Straatspoor blijft sowieso altijd een ellende qua zorgen dat t nergens boven de spoorstaaf uit komt en er altijd genoeg ruimte blijft voor de flenzen, zoals ik t doe is geen magische methode die makkelijk en snel gaat ofzo, maar t werkt...