Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

koelwagon type Ibdes

Gestart door Rochevalien, 21 mei 2006, 14:21:23 PM

Rochevalien

Ik ben op zoek naar decals,supersetje en alle informatie over dit soort wagon.Het hoeft ook niet een Belgische wagon te zijn.

Gerrit

rixke rail

Hallo Gerrit !

Sorry voor de late reactie, [:I] maar ik kende alleen de "Ibes"-koelwagens. [:o)] Wist ik veel dat de "Ibdes" een variante was ! [:0] Ik weet niet of het u kan helpen maar ik heb daarover volgend artikel :
- Koelwagens met elektrische ventilatie. (de Ibes en co. dus) [:D]
Twee andere artikels hebben als titel :
- Het vervoer van bederflijke waren per spoor 1 & 2. (diverse soorten
koelwagens).[^]
Let wel dat beide artikels uit "Het Spoor" van de jaren zestig of vroege jaren zeventig dateren. [?]
Modelspoorse groeten,
Eric.

http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Hallo Gerrit !

Sorry voor de late reactie, [:I] maar ik kende alleen de "Ibes"-koelwagens. [:o)] Wist ik veel dat de "Ibdes" een variante was ! [:0] Ik weet niet of het u kan helpen maar ik heb daarover volgend artikel :
- Koelwagens met elektrische ventilatie. (de Ibes en co. dus) [:D]
Twee andere artikels hebben als titel :
- Het vervoer van bederflijke waren per spoor 1 & 2. (diverse soorten
koelwagens).[^]
Let wel dat beide artikels uit "Het Spoor" van de jaren zestig of vroege jaren zeventig dateren. [?]
Modelspoorse groeten,
Eric.

http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

>>> Als het mogelijk is kan je die artikels eens inscannen en doorsturen? Het is ook niet superdringend maar ik wou mij eens verdiepen in de wereld van de koelwagons vermits ik nu in die sector werkzaam ben,vandaar.

Gerrit

kasteel

In spoorwegjournaal nr 22 en 93 verschenen er artikels over koelwagons -
het aangegeven type Ibdes wordt er echter niet in vermeld
groeten
Jan

Rochevalien

Rikske :bedankt voor de reeds doorgestuurde scans,als ik iets terug kan doen laat het maar weten.

Jan:ook bedankt voor de tip,zal ik er zeker eens op nalezen.

Gerrit