Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Nürnberg 2015

Gestart door doomslu, 27 januari 2015, 23:35:00 PM

OlivierV

Looi locje die 82, hetzelfde geldt voor die 91.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Ondertussen zijn we al een aantal uren thuis en hebben de website nogmaals aangevuld met wat foto's.
Morgen de laatste...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

eve

Ik denk "fiptout"...

Erik

thor

Omtrent Nurnberg, ben zelf wat teleurgesteld niets te hebben vernomen omtrent de verdere plannen van VBV rond de ontwikkeling van hun E-locsreeks 23 en aanverwanten. Had gehoopt wat te mogen vernemen aangaande de geplande reeksen 22 en 25. Niets dus ..... of heb ik iets gemist.
Trouwens LSM behoudt het stilzwijgen over hun rangeerlocs, plannen bevroren of afgevoerd omwille van de komende Piko locs?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Sicco

Daar is een hele goede reden voor en die reden zit hem in je laatste zin  ;D

itchy

Alles bij elkaar: als je ziet wat er pakweg de laatste tien jaren allemaal op de markt is gekomen van Belgisch materieel, en van goede kwaliteit bovendien, dan mogen we toch absoluut niet klagen! Ja er blijven altijd wel zaken met stip op onze verlanglijstjes staan, maar dat is ook leuk hé.  ;) 
En zoals Luc ook al aangaf in het MSM verslag over Nuerenberg: de meeste zaken waren al via internet uitgelekt/bekendgemaakt vòòr de beurs. In dat opzicht vind ik 2015 geen mager jaar. Laat dus nog maar wat te wensen (en te sparen) over voor de komende jaren!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Michiel

Nurnberg lijkt niet meer voorbehouden om primeurs te tonen. De media is zo vloeibaar geworden dat alles gekend is nog vóór de aankondiging. Ook fabrikanten zijn deels schuldig en halen het nut van "hun" Nurnberg onderuit door veel te snel beloftes en aankondigingen in de ether te gooien, hopende dat het "hun" pad effent. Dus, als nieuwsbrenger lijkt Nurnberg zwaar ingeboet te hebben.

Nu, ik weet niet wat er allemaal áchter de schermen gebeurt, maar mij lijkt het accent en de toegevoegde waarde van Nurnberg te verschuiven naar en plaats voor lobbying. Voortvloeiend, zouden we hier, op het MSM-forum en in magazine niet elke "Nurnberg" kunnen voorbereiden en jaarlijks een wenslijstje klaarstomen dat er met overtuiging en steun van een X forumleden en modelbladlezers kan bekrachtigd worden? De Belgische stem kracht bij zetten, dat lijkt me een mooi en nobel doel voor onze Nurnberg-delegatie.

't Is maar een gedacht, want als primeurbrenger wordt Nurnberg erg pover.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

Mijn gedacht:

Wat is het belang voor de fabrikanten om zaken geheim te houden tot de beurs zelf? Is Neurenberg in eerste instantie niet een vakbeurs voor de belangrijke zakelijke contacten tussen de verschillende partijen in de modelspoorwereld. Hechten we hier niet een veel te groot belang aan dat het de plek zou zijn waarop de 'nieuwtjes' bekendgemaakt gaan worden voor ons, de uiteindelijke klant. Volgens mij boekt Neurenberg helemaal niets van zijn oorspronkelijke waarde in, het enige dat verandert is dat het door de nieuwe media niet langer het moment is dat wij ook te weten komen wat er komt.

Maar wordt er nu serieus voorgesteld om de fabrikanten te vragen niet tussendoor zaken aan te konden puur vanwege de nostalgie van Neurenberg? Of zie ik een heel groot belang van het 'Neurenberg-moment' over het hoofd?

doomslu

In onze branche zit een behoorlijk deel van het publiek nog steeds niet op de nieuwe media. Daarom besteden de vakbladen nog altijd heel wat aandacht aan de Messe.
Kosten nog moeite worden gespaard om de lezer een behoorlijke reportage aan te bieden.
Als fabrikant met een beetje verstand doe je er dus goed aan om hier op in te spelen, is mijn idee.
Helaas blijkt dit een hobby-markt te zijn en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de mensen bij de meeste fabrikanten ook hobbyisten zijn in hun vak (al is dat niet zo).
Ik bedoel maar, iedere keer opnieuw worden er beloftes gedaan om nieuwe modellen aan de redactie te bezorgen, maar dat wordt steeds weer 'vergeten'.
Is dat professioneel? Sommigen zeggen het ook letterlijk, dat ze er niet aan denken...  :o "Stuur maar een mailtje als je ziet dat er een nieuw model is, dan sturen we een testexemplaar", zeggen ze. De omgekeerde wereld dus. Waar zitten de marketing managers?

Kan je je voorstellen dat een autojournalist elke week naar de lokale Mercedes dealer moet om te kijken of er toevallig een nieuw model in de showroom staat?  :-\

Nürnberg is voor ons wel interessant omwille van de contacten met de invoerders en vertegenwoordigers.
En we laten zeker niet na om hen onze mening te geven, daarbij geholpen door wat we van de lezer horen.
Ik moet er echter bijvertellen dat we onderhand zelf ook weten wat haalbaar is en niet, omdat we op de hoogte zijn van investeringskosten, winstmarge etc. Iets wat de doorsnee liefhebber uiteraard niet kan weten.

Maar... dromen mag zeker hé!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Thuis na een geslaagde beurs.
Foto,s komen vanavond of morgen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

Zo toch een klein verslagje van de beurs.
Je fotografeert van alles.
Dames bij Preiser.


Een bekende heer bij een stand.


Belgische Huizen bij Artitec. (Zeer leuk gedaan.)




Engels Armsein met PECO motor.




REE SNCF 67000


Werktreintje


PIKO NMBS diesel. (GEWELDIG.!!)




Liliput Stoomtrein


Noch Modelbaan


Van Biervliet Reeks 91


CFL 1800 met oud logo.



NMJ Reeks 52/53/54


Marklin G2000


Van Biervliet G2000


En het verschil. (Alleen de presentatie is veel leuker.)


Faller treintje.


En het Klooster.

Alleen dit geluid mis ik nog. https://www.youtube.com/watch?v=504BFLCkNqg

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Die bekende heer, dat is de heer Jossler van T2M!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Was wel op u bedoeld hé Luc

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.