Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wekelijkse kost

Gestart door loebaske, 27 januari 2015, 12:28:49 PM

loebaske

eens een brute opstelling gedaan...past nog niet in men kraam, suggesties altijd welkom...








marc goovaerts

'Vreet aksident' heet dat dan. Ziet er best mooi uit.

loebaske

even opmerken dat ik geen sponsor heb van dure container wagons, moet het doen met goedkope 2de hands materiaal...ben ook niet van plan om bvb een VBV /LS/Roco in de prak te slaan....
Idd. Marc "vreet aksident" is niet voor niets dat het minibaantje "wekelijkse kost" noemt, is het niet op de baan dan is het op het spoor dat er wat mis loopt.
was ook niet de bedoeling dat deze trein op dat spoor terecht kwam, een oude wissel heeft het begeven  ;)
Nog een obstakel verzinnen die deze ontsporing veroorzaakte !!!


SuSke

Citaat van: loebaske op 25 februari 2016, 15:51:56 PM
...Nog een obstakel verzinnen die deze ontsporing veroorzaakte !!!

Een Kemel (Chameau / Chat mort) die vast zit in de overbrengingen aan de wisselmotor   8)

Maar 't is wel goed gedaan, die wagon "in de prak" krijgen  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

vyncky

Ziet er niet slecht uit,

maar ge zijt nogal braaf geweest  ;D.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1422560/2012/04/12/Ontspoorde-trein-richt-enorme-ravage-aan-in-Melsele.dhtml


- Die 2de as misschien ook laten "afbreken? En de wagon naar voor (kant waar de foto is genomen) in de ballast leggen, met een hoopje er rond.
- het losliggende rail wat naar beneden buigen
- misschien nu wat moeilijk, dwarsliggers wat minder mooi leggen aan het ontspoorde stuk. Die gaan meestal alle kanten uit bij een ontsporing.
-De blauwe container wat deuken geven aan de zijkant , als je ziet wat de wagon geleden heeft is er aan die container niet veel aan.
-ik zou de 2e wagen ligt laten hellen op de eerste wagon.

Het zijn maar ideetjes...

De slogan op die blauwe container is wel toepasselijk  ;)

succes!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

loebaske

#260
Dat is ook de bedoeling Yannick, daarom dat ik vermelde dat het nog niet in men kraam paste.
van het ongeval in Melsele heb ik een 50tal foto's, dat was ook het voorbeeld...


Gerolf

Knap gemaakt !
Die containers nog meer verbuigen: even in de oven zetten met wat strategische steuntjes er onder ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

#262
Allemaal goede tips, ondertussen al de spoorbiels verwijderd en vervangen door balsa hout...komt nog allemaal op het goede spoor  ;) ;) ;)

Een watte Frans" Chameau / Chat mort" ??

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Dacht het al....maar ja, heb ooit eens tegen een leek gezegd van een krokodil op het spoor, die verklaarde me zot....antwoord was " je zit hier wel niet in de tropen"....

loebaske

wat aan het prutsen geweest om de plastieken biels te vervangen door balsa hout zoals op schaal 1/1



Resultaat in model...




Floris

Fraai! Misschien nog een klein beetje drybrush erover zodat ze iets minder donker zijn, maar dan ben je dr ook echt wel!

loebaske

Is nog maar een proefje, was ik ook van plan Floris,  drybrush met wat grijs misschien...zie nog wel wat het beste past  ;)

Floris

ja zoiets, beetje lichtgrijs/beige. Kleur mag enigszins warm blijven. Ik geloof eigenlijk dat ik nog nooit eerder zoiets gezien heb, een realistisch nagebouwd spoorongeluk.

loebaske

Probeer zo een realistisch mogelijk spoorongeluk te bouwen, soms moet men compromis nemen om op een vierkante meter te blijven, nadien komt er nog een tweede deel zal dan iets meer mogelijkheden bieden.
Niet alles is mogelijk!!! alhoewel als ik uw creaties bekijk Floris is er veel mogelijk.

Voor zover ik weet is er nog nooit een ongeval gebouwd in model....

Doe rustig verder en zie wel wat ik er van maak.