Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Vitrains 2015 PDF

Gestart door eve, 24 januari 2015, 08:22:47 AM

Jurgen

Is dat een nieuwe oplage van de reeks 16 en en de Res wagens ofzo?

De reeks 16 had men al in alle livreien, dus veel kan men niet gewijzigd hebben en de Res-wagen kan hooguit een ander nummertje hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

Ik begrijp de tactiek van Vitrains ook niet zo goed, de reeks 16 wordt nu dikwijls voor een appel en een ei aangeboden op koopjessites en dan gaan ze er nog een nieuwe lading van maken die er precies hetzelfde uitzien. Ze zouden beter werk maken van de elektrische stellen reeks 54 die ook in Italië dienst doen= gegarandeerd succes voor Vitrains. En van de jaren geleden aangekondigde Budd -en poststellen zal ook wel niets meer van in huis komen zeker?
MC

bekie

Ik kan dieselfreak volledig beamen. Die zullen zeker voldoende afnemers vinden.

doomslu

Gezien de lage prijzen van de reeks 16 op de hedendaagse markt, denk ik niet dat er een nieuwe oplage komt.
Volgens mij is dit de catalogus van alles wat ze 'ooit' gemaakt hebben...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Aha, een soort 'Greatest hits' dus. Wanneer ze een catalogus zouden uitbrengen van alles wat Vitrains ooit aangekondigd maar niet gemaakt heeft zou die even dik zijn. Hoewel in die discipline is en blijft LS Modells de niet te kloppen kampioen, ere wie ere toekomt. ;D
MC

bollen neus

OlivierV

Citaat van: doomslu op 24 januari 2015, 12:40:15 PM
Gezien de lage prijzen van de reeks 16 op de hedendaagse markt, denk ik niet dat er een nieuwe oplage komt.
De enige 16, die je moeilijk kan vinden is de 1604 (maar je raakt er ook wel aan als je wat zoekt), Het zijn die gele en lichtblauwe die precies het moeilijkst verkopen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 24 januari 2015, 13:07:08 PM
Citaat van: doomslu op 24 januari 2015, 12:40:15 PM
De enige 16, die je moeilijk kan vinden is de 1604 (maar je raakt er ook wel aan als je wat zoekt), Het zijn die gele en lichtblauwe die precies het moeilijkst verkopen.
zag in Sint Niklaas op die beurs alle versies aangeboden aan speciale prijs nu net die beurs waarvan ik mijn portefeuille thuis liet liggen , die dag heel veel geld bespaard ! ;D

loco

Je mag niet vergeten dat Vitrains ontstaan is na overname van Lima en Rivarossi door Hornby. (Rivarossi was toen in handen van Lima). Ex ingenieurs en een ex directeur van Rivarossi hebben toen Vitrains opgericht. Ze hebben niet alleen hun kennis, maar ook hun oude gewoonten meegenomen. Toen het heel kritiek werd bij het toenmalige Lima hebben ze de dikste cataloog ooit gemaakt om potentiële kopers te overtuigen van wat ze allemaal in huis hadden. Het heeft hen toen niet veel opgebracht. Maar deze truck blijft blijkbaar werken. Hoe dikker de cataloog, hoe meer indruk ze kunnen maken. En een pdf-file maken kost ook niet zoveel geld.
Trouwens, de oprichters van Vitrains zijn fijne mensen. Ze kunnen zelf ook lachen met hun dikke cataloog va toen en nu. En die AM54 komt er niet bij Vitrains.  Zolang er niet eerst geld op tafel wordt gelegd beginnen ze er niet aan.

Sicco

Geen punt. De geschiedenis met de rangeerlocs geeft me veel hoop dat er vroeg of laat een andere fabrikant zich aan deze stellen zal wagen - en dat waarschijnlijk in veel betere kwaliteit

loco

Citaat van: Sicco op 26 januari 2015, 10:13:03 AM
Geen punt. De geschiedenis met de rangeerlocs geeft me veel hoop dat er vroeg of laat een andere fabrikant zich aan deze stellen zal wagen - en dat waarschijnlijk in veel betere kwaliteit

Het is alsof je in een glazen bol kunt kijken?