Nieuws:

Nu in MSM 261 DIORAMA: Stulsertobel in spoor H0m

Hoofdmenu

Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

Ronald

Citaat van: DFS op 29 januari 2017, 10:57:38 AM

De foto's zijn gewoon met de smartphone getrokken eigenlijk, maar vielen uiteindelijk goed uit.

De meeste phones maken prima foto's hoor. Voor de bouwverslagen gebruik ik niet anders, super gemakkelijk :)

moonlicht

DFS

Citaat van: moonlicht op 03 februari 2017, 21:50:55 PM
zier er mooi uit
deze al eens gezien?
https://laramieengineterminal.com/

Cor

nog niet gezien nee, bedankt voor de link! wel knap zo in O-schaal

DFS

Trouwens afgelopen week mijn BLI 4 8 8 4 Big Boy ontvangen, prachtig model,
vlug even twee foto's, ik weet de belichting is niet optimaal, maar de kinderen sliepen al op de kamer ernaast en mocht geen lawaai maken... Ik probeer volgende week eens wat foto's te nemen voor een korte review in "buitenlandse modellen"

Met gesynchroniseerde rook generator, vindt ik persoonlijk wel knap voor 5 minuten, maar na de test gaat de schakelaar toch op "off" zodat hij gedeactiveerd wordt...

loc staat stil, let op de cabine verlichting, voorste "marker lights" en verlichte nummer borden.

zij/achterzicht, de achterste "marker lights" werken ook! + "back up light"

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

DFS

Ik was niet helemaal tevreden met de uitstraling van de 'grote' loods, namelijk de metalen voorkant, Ik moest deze sowieso restaureren nadat de poorten gesneuveld zijn. (zijn nu zogezegd rolpoorten, wat beter past bij een 'moderne' loods. dan maar eens geexperimenteerd met een eerste laagje beton kleur.

Voor:

en de huidige toestand

Nu de andere poorten nog en dan weatheren...

Ondertussen ook eens met de nieuwe aanwinst heen en weer gereden, is een pareltje die big boy van BLI

Interieur

neus aan neus met de broer van Rivarossi (loc nr4023)

De BLI is toch wel mooier van gravering en detaillering, mag wel voor de prijs, maar de Rivarossi mag er ook nog steeds wezen. Deze wordt binnenkort trouwens eens onder handen genomen (decoder her installeren, stroomafname verbeteren, weatheren...)

dezelfde opmerkingen bij het vergelijken van de tenders...

Tot slot nog wat foto's van een line up onder te coaling tower

(Van links naar rechts, 4 8 4 'Northern', 4 8 8 4 'Big boy', 4 8 8 4 ' Big boy' (BLI), 4 12 2 'Union pacific Type', 4 6 6 4 'Challenger'

Dat was het weer voor vandaag

Pierre

Dat is bij elkaar een mooi beetje geweld. Mooi man! ;)
Groet Pierre.

Ronald

sdz1976

Is een indrukwekkende opstelling !! 8) 8)

Grtz,

Samuel.
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Citaat van: sdz1976 op 21 februari 2017, 22:11:58 PM
Is een indrukwekkende opstelling !! 8) 8)

Absoluut: mooie foto's van een hoop PK  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Dat ziet er best indrukwekkend uit die Amerikaanse stomers zo op een rijtje!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Durango

very nice. Ik hou ervan hoor die grote stomers.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

DFS

Afgelopen week de 'voorgevel' van de loods kunnen afwerken, heeft wat plamuur en nieuw kleurtje gekregen + geweathered,

Zoals je al een beetje kan zien op de bovenste foto ben ik ook begonnen me the dak onder handen te nemen. Ik was namelijk niet tevreden van het uitzicht van het 'Walthers' dak. Dan maar aan de slag gegaan met de schilders tape, binnenkort gaan we dan daar ook eens een kleurtje op zetten. (Of eerst de andere dak partijen van 'roofing' voorzien)

Ook de 'put' is onder handen genomen in een poging om het kleur van het oude beton wat correcter te krijgen, Ik ben er precies zelf nog niet van overtuigd, ...

Tussendoor ook twee Artitec kitjes gemaakt, de olie kar en het gereed schap rek. Alhoewel ik nog niet weet of ik die laatste op de baan ga zetten of ergens achter in de loods (die kan nog wat opvulling gebruiken)

Tot de volgende!

sdz1976

Het staat daar wel mooi vind ik  8)

Grtz,

Samuel.
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS

Vandaag wat tijd vrij gemaakt om te modelbouwen, niet veel, maar wel enkele kleine werkjes die al even op zich lieten wachten,

Onder andere het eerste deel van het dak een teer kleurtje gegeven, en dan de helft al licht geweathered, Als ik vergelijk met de rest van het 'Walthers dak' toch al een mooie verbetering denk ik

Vervolgens een tweetal wagens geweatherd die ik kunnen 'scoren' heb op een beurs een paar weken geleden. Eigenlijk zijn deze niet voor op deze baan, maar ik kon het toch niet laten even jullie ongezouten mening te horen

binnenkort verder werken aan het dak, en ook onlangs nog wat spulletjes gekocht om de baan verder te detailleren, blijkbaar is een baan nooit echt 'af'...