Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Door het rood met de trein

Gestart door Bolje, 09 januari 2015, 08:38:18 AM


PietB


Gerolf

In België ook, als ik me het artikeltje in Metro goed herinner ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bolje

Citaat van: Gerolf op 09 januari 2015, 10:39:10 AM
In België ook, als ik me het artikeltje in Metro goed herinner ;)
Door het rood in 2014 meer dan in 2013 maar minder dan 2010.
Dus een daling over langere periode.
Vele groeten,
Ronald

Doornroosje

Ga aub niet verder op die cijfers. Ze zijn totaal onjuist. Ik heb er andere. Mijn excel lijst staat op 115 voor het jaar 2014.

PietB

Hoi Dennis,
vanwaar houd jij dat lijstje bij?

grt Piet.

Doornroosje

Citaat van: PietB op 09 januari 2015, 13:03:12 PM
Hoi Dennis,
vanwaar houd jij dat lijstje bij?

grt Piet.

Mijn lijst is de lijst van seinvoorbijrijdingen van mijn werk. Ik ben een van de onderzoekers die onderzoek voeren naar de spoorwegongevallen en incidenten.

PietB

OK ik dacht al, wat een vreemde hobby.
Maar als onderzoek uitwijst dat het krantenbericht niet juist is, wat is er dan aan de hand bij NMBS?

grt Piet

Doornroosje

Ze passen de statistieken aan, zodat het in hun kraam past. Eerst maken ze al verschil tussen hoofd- en bijspoor. In hun getal zit dus geen enkele seinvoorbijrijding van een sein in de haven van Antwerpen. Elke seinvoorbijrijding die niet op een hoofdlijn of in een station gebeurd, is voor hun niet van tel. Terwijl deze soms net de gevaarlijkste zijn, denk maar aan een broom-trein die na de seinvoorbijrijding ontspoort...

Klaas Zondervan

Hoe wordt zo'n roodseinpassage eigenlijk vastgesteld? Is daar een technisch systeem voor, of zijn het meldingen van machinisten?

knibbelknabbel

Citaat van: Klaas Zondervan op 09 januari 2015, 16:03:19 PM
Hoe wordt zo'n roodseinpassage eigenlijk vastgesteld? Is daar een technisch systeem voor, of zijn het meldingen van machinisten?

Op de blokpost wordt dat gemeld als een storing (all-relais) en op een EBP-post wordt er echt een melding gegeven van seinvoorbijrijding. In de meeste gevallen weet de machinist ook wel direct dat hij er voorbij zit, soms heeft hij het helemaal niet door en moeten ze hem tegenhouden ergens ???

loebaske

machinist, zijn het dan stoomloc's??
Nu zijn dat toch "trein bestuurders" ??

ward

Minder reizigerstreinen en meer goederentreinen..
Tjah.. hoe zou da nu toch komen....  ???
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--