Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

M2 rijtuigen

Gestart door Peter, 06 januari 2015, 13:53:18 PM

Peter

Ben nog maar eens begonnen aan mijn set M2 rijtuigen verder te detailleren.
Inmiddels had Hugo al de frontverlichting aangepast en met een funktie decoder uitgerust, en heb ik een verlichtingsstrip van Hufing ingebouwd.
Nu dus verder met het interieur waar ik al wat aan geschildert heb en de toekomstige venster tabletten (tafeltjes) al gesneden heb.(zichtbaar op de foto tussen de kap en het onderstel liggend)
Helaas ben ik gisteren te weten gekomen dat ik de afmetingen overschat heb (zouden 35 x 35 cm  bij het grote voorbeeld zijn??) en dat ik er dus nieuwe moet snijden.
Gelukkig waren ze nog niet (allemaal) is de juiste vorm geschuurd.

Hierbij alvast een eerste foto

Met vriendelijke groeten
Peter

theedooz

Leuk! Benieuwd naar je vorderingen!
 

NielsVV

Is dit het rijtuig van Marklin?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Peter

CiteerIs dit het rijtuig van Marklin?

Inderdaad
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Peter
Zijn deze rijtuigen onderaan voorzien van een versterkingsband. De foto maakt dit niet goed duidelijk. Ga je die ook aanbrengen indien dit niet het geval is? Je bent dan wel een deel van je beschrifting kwijt, of je moet ze opnieuw maken.

Rangeerduivel

De verstevigingsband zijn ze bij Marklin vergeten,tenzij ze er voor mij één speciaal gemaakt hebben zonder... ???

;)

Peter

De verstevigingsband ontbreekt inderdaad op het Märklin model, en die ga ik er niet op aanbrengen.
Er zit trouwens, buiten het nogal summiere interieur, nog een foutje in het model, en dat is dat het model te hoog op zijn poten staat.
Normaal eigenlijk bij Märklin, omdat ze anders hun kortkoppeling niet kunnen gebruiken
Ik kan verkeerd zijn maar als je foto's van de echte M2 vergelijkt met het model valt dit echt op.
Het projekt gaat trouwens een tijd  in de grote "to do" doos, want zolang ik niet aan afmetingen geraak van zowel de venstertabletten en de bagagerekken (die ik dan door iemand, mits betaling) zal moeten laten etsen heeft het weinig zin er nog aan verder te doen
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: Peter op 17 februari 2015, 11:10:24 AM
De verstevigingsband ontbreekt inderdaad op het Märklin model, en die ga ik er niet op aanbrengen.
Er zit trouwens, buiten het nogal summiere interieur, nog een foutje in het model, en dat is dat het model te hoog op zijn poten staat.
Normaal eigenlijk bij Märklin, omdat ze anders hun kortkoppeling niet kunnen gebruiken
Ik kan verkeerd zijn maar als je foto's van de echte M2 vergelijkt met het model valt dit echt op.
Het projekt gaat trouwens een tijd  in de grote "to do" doos, want zolang ik niet aan afmetingen geraak van zowel de venstertabletten en de bagagerekken (die ik dan door iemand, mits betaling) zal moeten laten etsen heeft het weinig zin er nog aan verder te doen
Als dat dezelfde tabletten zijn als in de treinstellen dan kan ik je de afmeting wel bezorgen.
Die bagagerekken kan je ook laten laseren, misschien iets goedkoper en sneller, en van wat ik gezien heb zeker zo fijn!
Of misschien bij een 3Dprinter? Dan kunnen wij ze ook bestellen. ;)