Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Inbedden m

Gestart door Clemens, 15 mei 2006, 10:41:15 AM

Clemens

imghttp://www.freewebs.com/modelbaanmiddeltrecht/Image063.jpg/img
Ik heb geprobeerd de C-rails in te bedden met ballast van Anita Decor en en vervolgens heb ik de ballast gewheaterd met witte verf en natuurlijk zijn de railstaven ook roestbruin geverfd:p En mijn vraag was: wat vind u er van? is het te kaal? geef uw mening, en mischien nog wel en tip als het kan.

n/a

#1
Opzich heel mooi vind ik!
Maar ik zou er alleen nog een beetje, ja, roestkleurige verf bij de railsstaven doen, en mischien nog een heel klein beetje zwart hier en daar!

Gerolf

#2
Puik werk, Clemens! [:0]
Er lijkt me echter wat teveel contrast tussen de rails, die er erg "gebruikt" uitzien, en de ballast die vrij nieuw lijkt.
De oorzaak ligt misschien in het wheatheren met witte werf.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#3
Ik zou de ballast in ieder geval niet verven zeker niet met een spuit
de orginele kleur van de ballast is juist goed.
meng twee  of zelf drie kleuren ballast door elkaar.
neem echter kleuren die redelijk bij elkaar in de buurt liggen.

beetje over spoelen met sterk verdunde zwarte water verf in zeepwater geeft ook een prima effect.
de rails en de dwarsliggers zien er goed uit.
wim

janjozef

#4
Ballast die er een paar jaar ligt heeft dezelfde roestkleur als de zijkant van de rails dus best gewoon spuiten en de bovenkant van de rails terug afkuisen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem