Sprim wagonnetje

Gestart door reeves, 30 december 2014, 19:15:19 PM

reeves

Weet iemand waarvoor dit wagonnetje juist werd gebruikt?
Ik vermoed een soort werkwagonnetje met opslag voor materiaal en plaats om lichte werken uit te voeren.


Groet Tom

bellejt

juist Tom.Er bestaan verschillende uitvoeringen van.Denk dat ik zijn groene broertje heb.

rixke rail

Beste Tom,
oorspronkelijk waren dit bagagewagens voor goederentreinen, tot die dienst afgeschaft werd.
Daarna idd. werfwagons voor o.a. bovenleidingstreinen :
zie HIER en ook DAAR.
Modelsporse groeten,
Eric.

Edited.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

Hoi Eric, ik snap wat je bedoelt, maar deze wagon zou beter een begeleiderswagen heten, want het diende niet voor bagage maar voor de treinbegeleider. Ik weet dat jij het weet, maar de term "bagagewagen" zou voor verwarring kunnen zorgen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

Durfde niet meteen reageren Erik, maar dacht het wel dat  "Dacker" die had uitgebracht....die staan compleet in men vitrine

rixke rail

Citaat van: Michiel op 30 december 2014, 21:13:54 PM
Hoi Eric, ik snap wat je bedoelt, maar deze wagon zou beter een begeleiderswagen heten, want het diende niet voor bagage maar voor de treinbegeleider. Ik weet dat jij het weet, maar de term "bagagewagen" zou voor verwarring kunnen zorgen.  ;)

Idd. Michiel, Dacker vermeldt ze als "pakwagen" § in 't Frans "Fourgon métalique", maar da's  hetzelfde verschil hee ?  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

marc goovaerts

Ook Willy Bonge heeft ze ooit in resin gemaakt. Er zitten er zo een drietal in de collectie van ons va.

rixke rail

In DIT artikel, vindt U een foto van het gebruik vand deze wagentjes in de stoomtijd, onderste foto.
Ik had ook nog een foto met een diesel type 210 ergens in een artikel, in kleur zelfs, maar vind ze niet meer. Damn !  :-\
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edited
.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

GDE

Deze uitvoering is van de firma duchene die in opdracht van de NMBS spoorwerken uitvoert (elektrificatiewerken) . De fourgon is van sprimhobby die een speciale versie heeft gemaakt voor een Brusselse modeltreinwinkel (orient express)  ;)

Rangeerduivel

Had ook Jocadis daar niet een modelletje van,of ging het om één van de andere,Dacker of Sprim?

;)

OlivierV

Tom, als ge over een K3 en een K1 AD beschikt dan kunt ge der den amsac mee naabootsen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

is die van Amsac niet groen ?

Peter

Even gezocht in mijn fotoboeken en jawel hoor.
Een eigen foto genomen op de rangeerstatie van Antwepen-Kiel ergens eind de zeventiger jaren.
Ik moet ook nog ergens een foto hebben van de kopzijde. Zal met het weekend is zoeken

PS zoals al gemeld in het andere draadje,Goover models komt met deze wagentjes (binnenkort ?)

Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

MC

marc goovaerts

Heel mooie foto. Hopelijk heeft je verdere zoektocht ook nog succes.
Spijtig dat vroeger kleurenfotografie zo duur was...