Uhlenbrock decoder vraagje

Gestart door Peter, 27 december 2014, 18:14:42 PM

Peter

Heb een hele tijd geleden van een forumlid (ben vergeten van wie) een paar Uhlenbrock decoders overgekocht.Op een uitzondering na, waren het 76320 decodersmet 8-polige stekker dus en in origenel verpakking.
Echter 1 decoder is een 21 polige die in een verkeerde verpakkig zat en waarvan ik dus niet weet  welke nummer die heeft.
De enige identifikatie die er op staat is een klein labeltje met nummer: 44/10/44
Weet iemand over welke decoder het gaat eof hoe ik dat nummer kan achterhalen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: Peter op 27 december 2014, 18:14:42 PM
Heb een hele tijd geleden van een forumlid (ben vergeten van wie) een paar Uhlenbrock decoders overgekocht.Op een uitzondering na, waren het 76320 decodersmet 8-polige stekker dus en in origenel verpakking.
Echter 1 decoder is een 21 polige die in een verkeerde verpakkig zat en waarvan ik dus niet weet  welke nummer die heeft.
De enige identifikatie die er op staat is een klein labeltje met nummer: 44/10/44
Weet iemand over welke decoder het gaat eof hoe ik dat nummer kan achterhalen.
Door hem aan te sluiten en uit te lezen. CV ??? geeft een typenr. bij sommige fabrikanten

PietB

Hoi Peter,
het zou zo maar eens de 73630 kunnen zijn het 21 polige broertje van de 73620
http://www.uhlenbrock.de/intern/produkte/decoder/0/I001719D-001.htm!ArcEntryInfo=0007.3.I001719D

Trek anders eens een foto (beide zijden) en plaats die hier, misschien zijn er nog andere kenmerken.

grt Piet.

Huugooke


Peter

Hoi Piet,

Hierbij de foto's van de decoder.
Als ik het juist zie (op de vergroting althans) staat er in een hoek LP4. Zou het kunnen dat dit een Lokpilot is en geen UB
Welke nummer is het dan en heeft die Susi? en bestaat daar een datasheet van.



Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Ik heb het hier elders ook al opgemerkt; de decodertester van ESU kost minder dan een wagonnetje. Dan moet je niet meer raden.

PietB

Hoi Peter,
Inderdaad het zou best een 54614(Multi) of 54615(DCC) kunnen zijn.
Esu gebruikt dit soort stickers op zijn decoders.
Zij hebben volgens de documentatie géén Susi
Wil je zekerheid dan moet je CV 8 uitlezen ESU heeft daar 151 in staan.

grt Piet.

Peter

Volgens de foto's op de ESu website is het inderdaad een van die twee, en helaas zonder Susi
Dan kan ik hem helaas niet gebruiken voor mijn nieuwe LSM baureihe 101 want daar is er een met SUSI voor nodig
Dan zal hij zolang in mijn kast blijven staan want een decoder bestellen (in gelijk welke winkel) kost nog eens 8 euro aan verzending extra
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

Datasheet is HIER te vinden.

54614 heeft SUSI. Is nodig, onder andere, voor de C-Sinus van Märklin. Misschien DS eens doorlezen  ;)

bekie

Ziet mij er een esu uit, geen uhlenbrock.
 

PietB

Citaat van: dgrr57 op 28 december 2014, 11:33:55 AM
54614 heeft SUSI. Is nodig, onder andere, voor de C-Sinus van Märklin. Misschien DS eens doorlezen  ;)
Je hebt gelijk Patrick.
Ik heb er helemaal overheen gelezen in hoofdstuk 6.5.1 daar staat het over de SUSI interface.
Bedankt voor de correctie.

grt Piet.

Huugooke

Citaat van: Peter op 28 december 2014, 11:26:21 AM
Volgens de foto's op de ESu website is het inderdaad een van die twee, en helaas zonder Susi
Dan kan ik hem helaas niet gebruiken voor mijn nieuwe LSM baureihe 101 want daar is er een met SUSI voor nodig
Dan zal hij zolang in mijn kast blijven staan want een decoder bestellen (in gelijk welke winkel) kost nog eens 8 euro aan verzending extra
Allez Peter, de winkels zijn open hoor, en zo'n slecht weer is het ook niet hé :)

Peter

Het zou inderdaad een ESU lopi 4 moeten zijn.
Heb hem daarjuist eens in mijn LSM 101 gemonteerd, doch hij funktioneerd niet.
Als ik de lok op de rails zet gaan an zijde 2 de koplament en zijde 1 de sluitlichten branden, en voor de rest gebeurt er niets (rijdt niet, bij rijrichting veranderen, veranderen de lichten ook niet, dus buiten dat de lampen aangaan zodra ik hem op de rails zet gebeurt er NIETS (analoog is de lok in orde)
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Als ik jou was zou ik hem opsturen naar Train Service Danckaert
Hamiltonpark 14
B-8000 Brugge
Belgium

Mijn ervaring is dat die niet moeilijk doen met remplaceren

grt Piet.

Peter

Ou eerst eens wille proberen om de decoder terug zijn fabrieksinstellingen te geven want het zou kunnen dat de vorige eigenaar de settings verandert heeft.
Maar hoe doe je dat  (ik gebruik een IB box)
Met vriendelijke groeten
Peter