Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Statisch begrassen????

Gestart door reeves, 19 december 2014, 20:25:24 PM

reeves

Ik die dacht dat je moest begrassen met één pool in de houtlijm en de andere aan de begrasser, check this out :

Er is een nieuwe aflevering van Märklin TV Extra (Folge 12): klik.


Statisch begrassen op 5.50,  ze geven het geverfde deel een "shot" met het klemmetje, verwijderen het klemmetje en grassen maar, ik dacht dat je altijd moest begrassen met een klemmetje aan de baan in de lijm en het ander in de grasmaster...?


Groet Tom

loebaske

Uit dat filmke heb ik niet veel geleerd, enkel hoe je het juist niet moet doen, een groepje prutsers....

Martin Welberg

Nope, niet als je een 70kV kanon tot je beschikking hebt, die zet de zooi ook zo wel overeind....

Wel een stelletje grasprutsers trouwens.. ;)

reeves


loebaske

Martin, al wat er zien is trekt op niets, ze kunnen zelf nog geen berm aan leggen, tonnen plaaster die veel weegt ....
Typisch voor de Duitse Marklin TV zou het niet durven uit zenden zo een programma pfffff

en dan nog gezwegen over hun bedrading, ze hebben nog nooit gehoord van connectoren ?????

Dirky

Als dat op niets trekt Loebaske??? :D

Over het te dik beplaasteren; je hoort zeggen dat ze voldoende plaaster aanbrengen om er later bij het "houwen" van de rotsen, niet door de laag heen zitten.
Over het niet gebruiken van connectoren: Het gaat hier om een "opdracht" waarbij zeker een prijs zal afgesproken zijn. Misschien laat die prijs het gebruik van connectoren niet toe. Ik (persoonlijk) vind het ook zinloos een connector te voorzien op een vaste baan. Connector = kans op slecht contact en meestal veel langer werk om aan te sluiten.

Dat alles beter kan, zal wel. Maar als prijs en tijd een rol spelen, boet men soms in aan kwaliteit, niet?

(en geloof me, mocht ik je tonen wat sommigen "maar" willen betalen voor bijvoorbeeld huisjes waar ik 8 tot 10 uren aan werk... dan besef je meteen dat een "opdracht" vaak serieus aan kwaliteit moet inboeten - de extreemste wou maar 80€ geven voor het seinhuis in mijn handtekening, ongeveer de prijs van wat het lasersnijden me kost) ;D

Martin Welberg

Vraag me af of Porsche daarin echt zou willen bezuinigen...

Dirky

Gaat volgens mij niet om bezuinigen Marty!
Als de klant tevreden is met het resultaat door een snellere manier van werken - die dan ook nog goedkoper is - en/of er zijn geen gras-Marty's of rots-Evanners in de running voor het project...

'k Moet zeggen dat ik al veeeeeeeeeel lelijker banen gezien heb!

loebaske

die gasten hebben blijkbaar nog nooit geweten dat er met een freme en viscose doekjes ook kan plaasteren ??????
en niet eerst vol smeren en nadien er weer afschrappen, als je weet wat er moet zijn maak je toch uw eerste schets en begin dan te plaasteren, en een connector is de wereld niet in aankoop, een logische nummering van draden kennen ze ook niet........ga het voor bekeken houden want anders ga ik nog uren kunnen doorgaan......

En volledig met je eens Dirk, ieder van ons wil het onderste uit de kan en wil eht gratis als het kan, denk niet dat dit kan en zoals je aanhaalde, het maken en het product kost ook geld...en dan te bedenken dat men voor wat kleine plastieken prullen die gespoten zijn veel geld geven terwijl er misschien 10 aan een boom hangen... 

loebaske

Dirk, wat ze er willen voor betalen en hoe snel het gaat is niet mijn zorg, maar dat Marklin daar een reportage gaat van maken......snap ik langs geen kl..ten
Blijkbaar is men dat gewend bij Marklin zoals 100j Geleden, stil blijven staan...

Dirky

... maar die reportages over een baan die dan wel niet de perfectie is, komt wel op TV. Iets waarvan we in België alleen maar kunnen dromen.
Ik blijf erbij dat deze baan gemiddeld een goede score verdient...

Dat we de lat steeds hoger willen leggen is prima, maar zoals ik al zei, niet iedereen heet Marty of Evan...

Martin Welberg

Voel me gevleid.. ;)

Gaat wel om de doelgroep, Hamburg vindt ik persoonlijk ook niet wat maat trekt wel een paar miljoen bezoekers per jaar, zelf aan het Oktorail project gewerkt en dan ga je je grenzen wat verleggen, de doelgroep is anders dus hoeft het allemaal niet zo. Zaai wat gras, poot wat Noch bomen ingekocht per doos van 1000 en je hebt een modelbaan die aan de verwachtingen van de doelgroep voldoet ( 80% van het Marklin kopende publiek).

Dirky

Beter verwoord maar ook net wat ik bedoel. Zelfs verbaal scoor je hoog Marty  ;D ;D ;D