Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

MR/AM 96 poll

Gestart door TBCédric, 15 december 2014, 14:11:20 PM

Zou u een AM 96 willen aanschaffen.

Ja ik zou een stel willen aanschaffen
17 (40.5%)
Nee, ik zou geen stel willen aanschaffen
14 (33.3%)
Ik wacht liever op LS Models
10 (23.8%)
Ik zou het willen wagen om van een onbekend merk  het stel te kopen
6 (14.3%)
Ik zou graag één stel willen
6 (14.3%)
Ik zou graag twee gekoppelde willen
3 (7.1%)
Ik zou graag drie gekoppelde willen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

TBCédric

Goedemiddag iedereen.

Aangezien het geringe antwoord en reacties op mijn project AM 96 vroeg ik mij af wie er nu echt een model zou willen en zou willen aanschaffen.

Bij deze pol heb je 3 stemmen die je kan invullen.

Gelieve dit dan ook in te vullen en niet alleen te lezen.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Ik heb gestemd en ga wat uitleg geven.
Voorlopig kijk ik de kat wat uit de boom.
Ik zie jouw werk met open mond, maar je bent er nog niet. Mijn vraag is of je het helemaal perfect af gaat krijgen.
Ik hoop het van harte, begrijp me niet verkeerd.
Heb je plannen gevonden met de juiste maten? Laat ons daar beginnen.  ;)

Ik denk dat ik niet alleen ben als ik zeg dat ik mij zeker aan een bouw zal wagen als zal blijken dat je de kasten perfect kan laten printen.
Pas dan kunnen we gezamelijk, of ieder voor zich, op zoek naar een aandrijving en chassis.
Schilderen en decals lijkt me de minste uitdaging te zijn.

Laat je vooral niet ontmoedigen!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Citaat van: doomslu op 15 december 2014, 15:18:40 PM
Ik heb gestemd en ga wat uitleg geven.
Voorlopig kijk ik de kat wat uit de boom.
Ik zie jouw werk met open mond, maar je bent er nog niet. Mijn vraag is of je het helemaal perfect af gaat krijgen.
Ik hoop het van harte, begrijp me niet verkeerd.
Heb je plannen gevonden met de juiste maten? Laat ons daar beginnen.  ;)

Ik denk dat ik niet alleen ben als ik zeg dat ik mij zeker aan een bouw zal wagen als zal blijken dat je de kasten perfect kan laten printen.
Pas dan kunnen we gezamelijk, of ieder voor zich, op zoek naar een aandrijving en chassis.
Schilderen en decals lijkt me de minste uitdaging te zijn.

Laat je vooral niet ontmoedigen!  ;)

Dag Luc,

Ik heb me gebaseerd op plannen die ik van een bevriend iemand heb gekregen. Daar alles verschaalt e.d.
Ook, nu ik I11 rijtuigen heb, mij daar een beetje op afkijken van hoe of wat.

Onderstel wordt ook geprint, de aandrijving zal in de bogie zelf zitten (één). De front is ook van een plan nagetekend en ook een beetje met wat foto's ter versterking en verduidelijking.

Binnen een weekje wordt er een sample van de kop geprint. Als die goed is zal ik voor mijn eigen en de zeer weinigen die geïnteresseerd waren, een onderstel + kap laten printen.

Moest het stel worden geproduceerd, zal het wel als compleet stel tevoorschijn komen.
Voor de schildering had ik ook al iemand en voor het chassis heb ik dus (zie hierboven) ook al een zelfgemaakt iets. ;)

Zit nu nog in de tekenfase maar alles begint op te helderen. Wie meer info wilt en/ of een eventuele richtprijs indien interesse kan mij een pm sturen natuurlijk.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

centauri167

Ik vind de poll nogal misleidend. Ik zal direct zeggen wat ik bedoel:
* de vraag bvb.: "Ik zou een stel willen aanschaffen"

Bedoel je daar mee, een stel bij jou kopen of gewoon dat je een AM96 zou willen kopen ? Toch wel een serieuze nuance vind ik.

TBCédric

#4
Citaat van: centauri167 op 15 december 2014, 15:31:52 PM
Ik vind de poll nogal misleidend. Ik zal direct zeggen wat ik bedoel:
* de vraag bvb.: "Ik zou een stel willen aanschaffen"

Bedoel je daar mee, een stel bij jou kopen of gewoon dat je een AM96 zou willen kopen ? Toch wel een serieuze nuance vind ik.

Een stel willen kopen is gewoon een AM 96 ongeacht wie dan ook. Ondertussen blijkt dat er meer mensen liever jaren wachten op LS dan zich in het (positieve) ongekende te wagen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

centauri167

Mijn antwoord was wachten op LSModels, maar eigenlijk had het dus antwoord 1 moeten zijn, want moest een Vanbiervliet er bv. eentje uitbrengen zou die zelf nog meer kans maken dan LS. Maar een Goovermodels zou ook zeker een optie zijn.

En wie weet zelf jij, maar dan moet je je natuurlijk eerst bewezen hebben met een volledig afgewerkt model, dat alle testen doorstaat en goed geprijsd is en dan is er nog het probleem van de garantie en waar je het kan kopen, ...

Houdini

Cedric, ik vind het persoonlijk ook wat raar dat je 3 opties hebt.

In mijn ogen kies je:
> voor LS M
> voor jou
> of gewoon om geen te nemen
punt.


krispy

Persoonlijk kijk ook ik de kat uit den boom , zoals luc reeds heeft aangehaald maar als u eindresultaat in orde  komt ( printen van de kast met de nodige detaillering  en chassis ( zonder aandrijving)) zou ik kunnen genijgd zijn om de gok te wagen , schilderen zou geen probleem mogen vormen , en een aandrijving vinden moet ook wel lukken

Kijk in elk geval uit naar uw resultaat

Veel succes met het project.

( ik ga dervanuit dat het een soort zelfbouwproject zal worden , en niet een volledig afgewerkt product waar men garantie op verwacht , wel een ECHT modelbouw project )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

TBCédric

Ik zat eigenlijk te denken aan een volledig project maar de kappen kunnen apart gekocht worden dan.

Slecht nieuws gekregen. De kappen passen niet in de printer van mijn genoot én op shapesway lukt het wel, maar is het ruim 60 euro en niet zo'n fijne afwerking.

Mijn plan is nu om de zijkanten te voorzien van plasticard en alles mooi uit te frezen, de koppen te laten printen, net als het dak én een deel van het onderstel de zijvlakken met de roosters) zullen ook geprint worden, net als het interieur.
Dat alles (kap) zal een mal van worden gemaakt en dan uit giethars worden gemaakt, dan heb je een propere kap die zeer strak is.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ThierryDS

Veel succes met je plannen. Ik ben tijdperk IV fan maar vind tot eind jaren 90 ook fijn. Daar hoort deze AM nog bij. Groeten