Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LS Models M5

Gestart door Houdini, 13 december 2014, 22:25:47 PM

Houdini

Heb al wat zitten zoeken, ook hier op het forum, maar vind er tot nu toe weinig duidelijkheid rond.

Op een bepaalde treinwinkelwebsite (gelegen in st-nikl) staat er een pre-order voor de M5kes.
Weet iemand wanneer deze effectief beschikbaar zullen zijn? En wat de prijzen zullen zijn (richting van M6? )

TBCédric

Die van de M5 staan bij patrick er al een tijdje op.

Momenteel zijn er nog steeds geen plannen bij LS om de M5 te produceren (terwijl hun levering al 2 jaar geleden moest plaatsvinden).
Ook lopen ze wat achter met hun rangeerloks en andere rijtuigen, wagons en loks.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Houdini

Toch wel jammer, maar goed, tis een verhaal dat we duidelijk vaker horen.

Zouden er geen andere fabrikanten bezig zijn met de productie? Mij lijkt het geen gigantisch groot verdchil met de M6, als je die basis al zou kunnen gebruiken.....

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Houdini op 13 december 2014, 22:41:28 PM


Zouden er geen andere fabrikanten bezig zijn met de productie?
met jaren op voorhand aan te kondigen neem je de anderen de wind uit de zeilen, ik denk dat de strategie van het succes is van LSModels

groeten Peter ;)

loco

Ik denk dat andere initiatiefnemers zich niet meer laten misleiden door de vooraankondigingen van LSM. Zie maar naar VBV en haar aankondiging van de Desiro. Die staat of stond ook op het programma van LSM. Laat ons zeggen dat LSM slachtoffer is geworden van haar eigen succes en gebonden is aan de productiecapaciteit van Modern Gala waarmee ze samenwerken. Daarnaast geeft LSM duidelijk voorrang aan producties waarvan de oplage veel groter is dan wat ze voor het kleine Belgenland kunnen produceren.

Ik hou persoonlijk weinig rekening met vooraankondigingen zolang er niets concreet op tafel ligt. Uitzondering is nu wel de Desiro en andere producten van VBV die intussen wel bewezen heeft dat ze haar planning kan waarmaken. Maar let wel op, er is wel degelijk beweging in de markt. Het kan snel veranderen.

Wat de M5 betreft, daarop zullen we duidelijk nog moeten wachten. Ik vind het geen realistisch idee om op basis van een M6 een M5 te maken. De manier van werken om het model te maken, blijft hetzelfde, maar het gaat wel degelijk om een totaal ander model.

krispy

Wat de Desirio van LSM betreft , snap ik het niet goed , normaal zouden zij hem van vandaag op morgen moeten kunnen lanceren, of zeker afwerken , vermits de bassis reeds bij hen bestaat.
Als ik het goed heb waren het zij die een paar modellen aan de NMBS hebben geleverd toen de echte werd in dienst genomen , was zelfs op het nieuws toen .
Ik snapt dan niet waarop ze zitten te wachten .
De concurrentie kan der maar goed mee zijn , de mijne is in elk geval besteld bij VBV , pech voor LSM
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 december 2014, 22:48:34 PM
Citaat van: Houdini op 13 december 2014, 22:41:28 PM


Zouden er geen andere fabrikanten bezig zijn met de productie?
met jaren op voorhand aan te kondigen neem je de anderen de wind uit de zeilen, ik denk dat de strategie van het succes is van LSModels

groeten Peter ;)

Laat het nu net omgekeerd aan het worden zijn!
Als LSm een model aankondigt,hebben andere fabrikanten alle tijd van de wereld om toch nog de eerste er mee te zijn...
Al jaaaaaaaaren wordt er bvb een rangeerloc aangekondigd,reeds lang voor de 80 van ESU,of de  91 van Goover of VBV.
Volgens mij is dan ook de enige reden tot succes van LS,hun kwaliteit,alhoewel die kwaliteit ook meer en meer wordt benaderd!

;)

yannickvw

Even niet over de M5 maar M6: zou LSM binnenkort ook het stuurrijtuig terug uitbrengen nadat ze nu met de sets met de M6'en terug zijn uitgekomen?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: yannickvw op 14 december 2014, 12:07:03 PM
Even niet over de M5 maar M6: zou LSM binnenkort ook het stuurrijtuig terug uitbrengen nadat ze nu met de sets met de M6'en terug zijn uitgekomen?
wat bedoel je het stuurrijtuig alleen ?
Groeten Peter ;)

Houdini

@ Peter,

het zou zeker niet de bedoeling zijn een simpele afgeleide te maken van de M6,,maar ik kan niet geloven dat je die basis al niet kan gebruiken, de kennis, de start, ...


@ Yannickvw:

Geen idee, maar bij Classix zijn de stuurrijtuigen in DC nog beschikbaar dacht ik. AC versie niet.
Maar LSm en Classix koppelen gaat dan weer niet zeker?  (Ken de classix dus niet)

yannickvw

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 december 2014, 12:37:52 PM
Citaat van: yannickvw op 14 december 2014, 12:07:03 PM
Even niet over de M5 maar M6: zou LSM binnenkort ook het stuurrijtuig terug uitbrengen nadat ze nu met de sets met de M6'en terug zijn uitgekomen?
wat bedoel je het stuurrijtuig alleen ?
Groeten Peter ;)

Een set M6'en waar het stuurrijtuig mee in zit. Nu kon je enkel een set kopen met HLE18 en dan 2 M6'en 200 km/u of een set met 3 M6'en 200 km/u beiden zonder stuurrijtuig...

Ik heb al een set met 3 gewone M6'en en zit nu te wachten op 1 met het stuurrijtuig bij :) en ik vrees dat M6 LSM en Classix geen mooie combinatie gaat zijn :)

Rangeerduivel

Jelle,
Je kan de Classix gewoon aan de LS koppelen zoals ieder ander merk <NEM-schachten.

Ik heb een Classix M6-sleep met 8 rijtuigen,stuurstand inbegrepen,maar die trek je best om problemen te voorkomen.
Een LS sleep van 7 stuks (I11) wordt bij mij geduwd en dat gaat wel zonder problemen.
Daaruit meen ik dat je bvb een LS-sleep met 1 Classix-stuurstand perfect kan duwen.
Citaat van: yannickvw op 14 december 2014, 12:44:53 PM
...en ik vrees dat M6 LSM en Classix geen mooie combinatie gaat zijn :)
Mogelijk valt het kleine optisch vershil tussen de twee merken/afwerkingen wel op als je ze in dezelfde sleep plaatst.

Metpetergaathetbeter

hier en daar moeten er nog zijn anders combinatie set200 en andere

ward

#13
Het model zag er trouwens knap uit..
Afgaande op de 3D foto's van VBV is het trouwens bij hun een 080 / 081 serie, en deze hieronder een tweespanning 085



Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

B_Modelbouw

't ziet er niet uit als een M5 (daar ging het draadje toch over)...
Nog eventjes geduld voor deze van 'Van Biervliet'

Ja, LS Models ... Het succes van hun eigen ondergang ???
Of was 't nu de ondergang van hun eigen succes   :-\
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC