Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Polarisatie Engelse wissel Tillig

Gestart door OlivierV, 10 december 2014, 23:08:41 PM

OlivierV

Op mijn modules heb ik 1 engelse wissel liggen van tillig, het is een exemplaar met buitenliggende tongen.

Als aandrijving gebruik ik hoffmann wisselmotoren die ik van Eve hier op het forum heb overgenomen. Deze motoren beschikken over eindafschakeling en puntstukpolarisatie.

Nu heb ik onder deze engelse wissel 2 zulke motoren geplaatst en ze gaan prima over etc.
Maat het probleem is dat ik enkel de wissel in afbuigende stand kan berijden. Wanneer ik er rechtdoor over wil rijden dan krijg ik kortsluiting omdat het puntstuk dan verkeerd gepolariseerd is. Het is mij een beetje onduidelijk hoe ik dit moet oplossen. (heb al eventjes gegoogled, maar kan niet direct iets vinden, hier op het forum vond ik iets van gerolf met een of andere schakeling ...).

Dus wanneer ik rechtdoor wil rijden moet het puntstuk omgekeerd gepolariseerd worden dan het normaal zou moeten zijn.

Het gaat om onderstaand wissel.

http://188.40.85.211/pUPg3RG8/aHR0cDovL3d3dy5naWxsY29tLmRlL3RlbXAvZGt3LmpwZw.full

Alvast bedankt,

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

eve

De linkse aandrijving stuurt het rechtse puntstuk, de rechtse aandrijving het linkse puntstuk.

Erik

OlivierV

Merci Erik!

Net de 2 draadjes van de ene in de andere aandrijving gestoken en er even met mijn 62 over gereden in alle richtingen en het werkt. Ik was zelf al in die richting aan het denken maar wou mijn aandrijvingen niet om zeep helpen.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan