Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Koploper 8.5 build 2 is uit.

Gestart door PietB, 06 december 2014, 10:12:12 AM

PietB

06 december 2014  Versie 8.5 build 1

Helpfile aangepast bij speciale acties; ik snapte zelf niet wat ik bedoelde. Dit in verband met Koploperforum (veel te moeilijke oplossing). Telling treinen in blokken kan dus makkelijk via één speciale actie.
Baanontwerp: geselecteerd item in tekenmodus ook met pijltjes toetsen te verplaatsen.

grt Piet.

DelticPower

Bedankt Piet, ga hem weer downloaden.

Groeten Jan

PietB

Hoi Jan,
Het zijn allemaal hele kleine, voor mij niet in het oog lopende veranderingen.
Of veranderingen waar ik toch geen gebruik van maak.
Maar ik wil wel up to date blijven want krijg je in de toekomst een probleempje dan is op het koploper forum de éérste vraag "Welke versie gebruik je?"
En dan kun je maar beter de laatste build hebben.

grt Piet.

DelticPower

Hallo Piet, je hebt helemaal gelijk. Maar als je soms op het koploperforum ziet met welke oude versies sommige rijden, dan begrijp ik dat Paul wel eens de moed laat zakken, als er weer volop vragen en problemen zijn met nieuwe computers of digitale centrales. En van hem verwacht wordt het even op te lossen. Gelukkig blijft hij toch bij zijn geesteskind betrokken.

Groeten Jan

PietB

Ja maar met die updates kan hij zelf een check inbouwen.
Zodat er bij een nieuwe versie een berichtje komt, dat mis ik soms wel eens hoor.
En nieuwe centrales, dat is duidelijk daar doet hij niets meer aan.
Maar inderdaad petje af voor de manier waarop hij het blijft ondersteunen.

grt Piet

PietB

De nieuwste versie van Koploper is 8.5 met buildnummer 2 is te downloaden bij: http://www.pahasoft.nl/

grt Piet.

DelticPower

Hallo Piet, net even gekeken bij Paul, maar daar staat nog steeds 8.5 build 1. Heeft hij de update weer verwijderd ?

Groeten Jan

dgrr57

Nu juist gekeken :

CiteerKoploper

De nieuwste versie van Koploper is 8.5 met buildnummer 2: Downloaden kan hier

Datum Versie Buildnr Wijzigingen

28 december 2014 8.5 2 Fout bij logische acties opgelost (zie helpfile).

PietB

Jan ik denk dat de pagina van jou nog in je browser cache stond.
Even verversen met shift F5 dan zul jij het ook zien.
grt Piet.

DelticPower

Hoi Piet, nu gedownload. Bedankt.
Groeten Jan

conducteur

Recent ook dus gestart met koploper. Ik neem aan dat je best eerst een back-up neemt van de database voor een nieuwe build/versie te installeren? Of is dat niet direct nodig?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PietB

Kun je doen maar het is absoluut niet nodig.
Trouwens je maakte toch al regelmatig een backup? ;)

grt Piet.

conducteur

Ik heb de database ook elke keer mee naar huis van in de treinclub, dan kan ik eens iets "proberen" (kan het wel niet uittesten, hier zonder baan). Dus database staat hier thuis en in de treinclub.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PietB

Citaat van: conducteur op 29 december 2014, 11:15:54 AM
dan kan ik eens iets "proberen" (kan het wel niet uittesten, hier zonder baan).
Ja dat kan wel.
Als je bij instellingen per database bij het poortnummer kiest voor testen, dan kun je in iedergeval de logika in je baan testen.



grt Piet.

conducteur

voorlopig ligt alles in de treinclub om te testen (locobuffer edm), vandaar dat ik dat had vermeld.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum