Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

Johnnytrein

Misschien heeft de secretaresse die vingers al opgeruimd  :-\
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter


Chrisrail

#467
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Chrisrail

#468
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV



Een eerste laagje verf geeft het stationsgebouwtje direct een andere look. Volgende week volgen nog enkele extra lagen, vooral omdat het nu wat donker oogt.
De ruwe structuur van het gebouw is ook wel ongeveer klaar.
Misschien volgt er nadien nog wel een overkapping geïnspireerd op de oude van Tilff.


Vooruitgang van Stationsgebouw


Plaatje geplukt van railstation.be (aka het internet)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Het stationsgebouw heeft ondertussen een toonbare status bereikt. Er werd dan ook snel wat hak- en breekwerk verricht om te proefpassen. We zagen dat het goed was, dus we doen door. Nu is het tijd voor de details zoal regenpijpen, stationsborden op het gebouw etc. Daarna weer het landschap zijn juiste vorm geven en dan kunnen we aan de verdere aankleding beginnen.

AMSAC Staat met Lemur ook op de Gangelter Modelbautage 2019 (1e weekend december), dus tegen dan moet de baan tiptop zijn!

Proefpassen by AMSAC Ghent, on Flickr

Tot de volgende.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Eerlijk zijn?

Gebouw; 100%
Kleur; er ver van! (het eerste paarse station in Belgie....)
En ik draag die mening niet als enige! ::)

;)


SuSke

Ik kan de kleur niet echt beoordelen maar er zit inderdaad een paarse tint in.
Je moet het zeker eerst bekijken in de belichting van de baan om het juist te beoordelen, dus Olivier, je weet wat je te doen staat, een foto van dat stuk baan "in vol ornaat".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Misschien dat "nog" een extra laagje geen kwaad kan, het is inderdaad nog niet helemaal zoals ik het wil hebben. Beter een laagje verf te veel als te weinig.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 30 mei 2019, 15:06:45 PM
Misschien dat "nog" een extra laagje geen kwaad kan, het is inderdaad nog niet helemaal zoals ik het wil hebben. Beter een laagje verf te veel als te weinig.

Ja, we weten dat, het station moet nog een paar cm groter worden! 8)

Eerst de massa roodbruin (baksteenkleur), en dan met een bleke wash de voegen waarbij de stenen direkt 'afgekuist' worden vooraleer de wash droog is,
Zo dient men te werk te gaan en niet omgekeerd...
Best je produkten zo uitkiezen dat het 'kuismiddel' enkel de wash verwijdert en niet de 'steenverf'

;)
Maar ja, als je geen goede raad wil aanvaarden, we kunnen je ook niet dwingen... :( ::)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 30 mei 2019, 16:03:56 PM
Citaat van: OlivierV op 30 mei 2019, 15:06:45 PM
Misschien dat "nog" een extra laagje geen kwaad kan, het is inderdaad nog niet helemaal zoals ik het wil hebben. Beter een laagje verf te veel als te weinig.

Ja, we weten dat, het station moet nog een paar cm groter worden! 8)

Eerst de massa roodbruin (baksteenkleur), en dan met een bleke wash de voegen waarbij de stenen direkt 'afgekuist' worden vooraleer de wash droog is,
Zo dient men te werk te gaan en niet omgekeerd...
Best je produkten zo uitkiezen dat het 'kuismiddel' enkel de wash verwijdert en niet de 'steenverf'

;)
Maar ja, als je geen goede raad wil aanvaarden, we kunnen je ook niet dwingen... :( ::)

Als ik in mijn documentatie ga kijken zie ik ook al de reden voor de donkere kleur, met "paarsig" neveneffect. Nord-Belge stations waren eerder de kleur die het station nu ook heeft. Nu treft dat het vorige stationsgebouwtje dat ik gemaakt heb een Nord-Belge-exemplaar was en deze kleur haast ideaal zou geweest zijn.

Tilff is dat echter niet, dus ik pas er wel een mouw aan. Het zijn clubavonden voor iets en ik heb toch altijd veel bekijks wanneer ik bezig ben!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#476
Citaat van: OlivierV op 31 mei 2019, 13:09:16 PM
ik heb toch altijd veel bekijks wanneer ik bezig ben!
tja dat is het minste dat je kunt zeggen  :) Mocht de club je daguren moeten betalen dan had het gebouw al lang onbetaalbaar geweest !

OlivierV

Na een avondje gezellig buiten te werken nadert de buitenkant van het stationsgebouw zijn eindfase.
Daarna is het wanneer de bouwer z'n muts er naar staat rustig werken aan een interieur.
2 regenpijpen werden al toegevoegd, maar er missen er nog enkele.


Stationsgebouw, de vooruitgang by
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

stoomlokje

zéér mooi,
nu ziet de gevel er echt natuurlijk uit. ;) ;)