Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Richting aanduiding voor perrons

Gestart door Peter, 04 december 2014, 16:44:34 PM

Peter

Mijn eerste poging om zo"n bord van EE-designz te bouwen
Eerlijk gezegd valt het me wat tegen De mast en de armen zijn van gelaserd karton, en van de lichtbakken had ik ,me toch wat beters voorgesteld.
Een voordeeltje: ze zijn vrij goedkoop en ja kan de teksten zelf kiezen.
Zoals je kan zien gaat de trein op spoor 1 naar Freudenstadt, en spoor 2 naar Karlsruhe. Die van de nog te bouwen mast voor spoor 3 ( naar Konstanz en spoor 4 naar Offenburg)  Tja, wat wil je, mijn voorbeeld is nu eenmaal de Schwarzwaldbahn ;D ;D ;D
voorlpig zal het zo moeten blijven tot er ooit eens een producent echt verlichte bakken maakt (met tekst natuurlijk)
Hierbij alvast een eerste foto als test

Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

ze zijn misschien niet perfect, maar ze zien er wel goed uit

Metpetergaathetbeter

leuk hoewel je mast niet de indruk heeft recht te zijn !

Groeten Peter ;)

loebaske


Peter

#4
CiteerJe heb te veel gedronken Peter!!!

Van de medicijnen??  BAH  ???

De mast is niet krom. De afwijkingen die je ziet komen doordat de (telkens 2 emailedraaden van de verlichtig tegen de zijkant lopen (onder een laagje verf)

Eigenlijk had ik het plan opgevat om de mast en de armen in messing profielen te maken (de mast hol zodat de draden erin konden wegegwerkt worden) doch nadat ik een hele tijd gesukkeld heb om een van die draadjes, die afgebroken was kort voor het bord, terug aan elkaar te solderen, ben ik er maar afgebleven.
Mijn hoop is gevestigd op een producent die ook verkeerslichten (in alle vormen) (voor voetgangers rood en groen, pijlen naar links en rechts enz. maakt, maar......niet (nog niet) naar buitenland wil versturen. Die zou ook het plan hebben opgevat om die borden en verkeersborden (type boven autosnelwegen enz) te produceren door gebruik te maken van doorzichtige kunststof met LED ingebouwd en het blauwe veld onder vorm van druk of decals.
Wachten we af
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 04 december 2014, 18:14:47 PM
Je heb te veel gedronken Peter!!!
wij heten niet allemaal Loebas, nietwaar Eric? ;D

misschien valt die fout meer op door het dichterbij brengen met je toestel van de paal !

Groeten Peter ;)

Snobby Crash

Peter ik vind dit toch mooi gemaakt hoor !

Misschien een tip, vorige maand in houten stonden er
twee standen met zo allemaal kleine ledverlichting die
in verschillende attributen waren ingebouwd... auto,s,
verlichtingsmasten enz... Missschien moet iemand de
adressen maar eens vragen indien hij komend weekend
naar houten gaat....

Eventueel een website of naamkaartje !

Geert