Nieuws:

Nu in MSM 255: Verkiezing Model van het jaar * Nieuwigheden 2025

Hoofdmenu

TAMS/Modelcraft

Gestart door gjvdz, 01 december 2014, 14:21:38 PM

Huugooke

Citaat van: 755philippe op 01 december 2014, 18:06:10 PM
Hallo,

Waarom wil je een tamsdecoder gebruiken?  Esu-decoders hebben veel meer programmeermogelijkheden en zijn gebruiksvriendelijker maar zijn wel iets duurder. Ik had vroeger ook enkele tams-decoder in mijn marklin loks zitten. Heb ze er allemaal uitgegooid wegens te veel problemen en minder goede rij-eigenschappen. Nu hebben ze allemaal Esu-decoder met veel meer mogelijkheden en heb er nog nooit problemen mee gehad. Het fijntunen van een lok is ook erg simpel.
Opgelet : ik heb geen aandelen bij Esu.
Mvg

755philippe
Dan heb jij veel geluk, een programmeerknobbel en een veel hogere IQ dan de mijne Philippe!
Kijk maar eens bij de rubriek "Digitaal". In de decoderwereld is het misschien beter om bij één merk te blijven, ondanks de kreet "standaard" is standaardisatie zelfs binnen een merk al eens ver te zoeken. Het is zeker geen "plug&play" meer.
Mijn Tams zijn ook al vervangen, maar dan omdat ik ze "opgeblazen" heb. Beter met een goedkoop simpel ding.

gjvdz

Het gaat om een eerste experimentje, dus wil ik het zo goedkoop mogelijk houden. Zodat bij falen het financieel gat niet groot is :)
Mvg Giel-Jan

Huugooke

Citaat van: gjvdz op 01 december 2014, 19:28:13 PM
Het gaat om een eerste experimentje, dus wil ik het zo goedkoop mogelijk houden. Zodat bij falen het financieel gat niet groot is :)
Prima gedachtengang! ;D

755philippe

Ok, geen probleem. Was maar een idee.

Mvg

755philippe