Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Hoe begin ik eraan

Gestart door destel, 08 mei 2006, 16:20:59 PM

destel

Hello

Een absolute beginneling ben ik wel niet daar ik reeds geruime tijd een analoge ho baan heb met amerikaanse treinen dus allemaal gelijkstroom.Deze zou ik nu willen omschakelen naar digitaal en
heb ik geen snars verstand van.Ik heb dan ook een hele resem vragen
zoals eerst en vooral wat kost dit allemaal en wat heb ik ervoor
nodig.Kunnen de bestaande locs omgeschakelt worden en hoe?Ik zie op
het forum dat alles vooral draait om marklin treinen en totnogtoe heb
ik geen enkel bericht gelezen over amerikaanse treinen zoals walthers  en athearn.Gaat de besturing via een centrale of kan dit enkel met een pc met de nodige software.Zoals u uit mijn vragen zult
kunnen afleiden weet ik hoegenaamd niet hoe beginnen.Kan iemand mij op het juiste spoor zetten?
Hartelijk dank.
Destel

renstimpie

Hallo,

Ik ben een dik jaar terug ook begonnen met Digitaal te rijden (alles lok die ik had waren analoog) -  Ik heb de Lenz compacqset gekocht - hier stak in (transformator, wisseldecoder, Lenz compacq en twee decoders).  DE ombouw van analog naar digitaal is niet zo moeilijk (decoders met pin :-)).  Ik hoop dat je hiermee verder kan.

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Gerolf

citaat:
Geplaatst door destel

Ik zie op het forum dat alles vooral draait om marklin treinen
Dat schat je toch wat verkeerd in, hoor.
Zelf ken ik vrijwel niks van digitaal, maar ik weet zeker dat je heel wat kan terugvinden hier, ook voor je Amerikaans materieel. Heb je al bij de links gekeken? De zoekfunctie met trefwoorden "digitaal DC" of zo zou ook kunnen helpen.
Het is wel zo dat vele vragen hier nogal specifiek gesteld zijn, zoals "hoe gebruik ik deze decoder voor die loc". Anderzijds herinner ik me best wat discussies waarbij diverse digitale bedieningssystemen vergeleken worden.

Ik zou het belangrijkste nog vergeten: welkom op dit forum!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marctje

hi destel,

als je meer informatie over digitale systemen en dan vooral amerikaanse systemen wil, moet je eens langs gaan bij collectorsbank in de galliardstraat 2 2610 wilrijk tel. 03/4405244.Deze verkoopt of kan bestellen via walthers en heeft wel wat digitaal in huis. Ze helpen je er erg proffesioneel
Groetjes
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

renstimpie

Daar heb ik niet aan gedacht.  Maar bij collectersbank zal je zeker op het juiste spoor gezet worden.  

Greetz

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026