Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Digitale problemen

Gestart door Huugooke, 28 november 2014, 12:07:47 PM

janieburton

Citaat van: eric op 30 november 2014, 13:08:50 PM
Heb mijn 201 terug van stal gehaald en heb de decoder draden oranje en grijs rechtreeks op de moter aangesloten, zwart en rood rechtstreeks op de stroomafname. Dus de print zit er nu voor niks meer tussen, dient nu enkel nog voor de verlichting. Momenteel is hij aan het proefdraaien en tot op heden nog geen kuren zoals voorheen.

Een fout in het printje?
 

Huugooke

terug de z21 aangesloten op de baan; de F toets geconfigureerd zodat ik nu ook geluid kan inschakelen.
Rijdt als een droom, alle functies werken, dus een fout in de print lijkt me uitgesloten.
Terug op de Ecos aangesloten: licht en klank; maar rijden: noppes!
Op de Ecos nu alle protocollen behalve DCC afgezet: ook noppes
Draden verwisseld: noppes
Voor mij zit de fout in de manier waarop de Ecos de loc aanstuurt;
de decoder ook al eens gereset, ook noppes

misschien stoort de geluidsprint de boel, maar waarom dan enkel in de Ecos?

Huugooke

Ongelooflijk maar waar! Door alle combinaties van protocollen, railcom, enz op en af te zetten blijkt de combinatie: alles aan en asymmetrisch signaal uiteindelijk te werken!

minitreintje

Veel plezier ermee Hugo!

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Michael

Hugo tof dat het probleem verholpen is, ik denk dat veel problemen in het digitale spoorbedrijf te wijten zijn aan ons zelf, systemen moet je door en door kennen om alle mogelijkheden te doorgronden, zo heb ik een mehano 77 reeks die stat te brommen op de baan, eenmaal adres ingeschakeld ( ik maak gebruik van het twincenter) is het brommen over. Zoekt en gij zult vinden, heeft voorlopig geen prioriteit maar zal vast ergens een cv instelling zijn.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Huugooke

Citaat van: Michael op 30 november 2014, 17:11:21 PM
Hugo tof dat het probleem verholpen is, ik denk dat veel problemen in het digitale spoorbedrijf te wijten zijn aan ons zelf, systemen moet je door en door kennen om alle mogelijkheden te doorgronden, zo heb ik een mehano 77 reeks die stat te brommen op de baan, eenmaal adres ingeschakeld ( ik maak gebruik van het twincenter) is het brommen over. Zoekt en gij zult vinden, heeft voorlopig geen prioriteit maar zal vast ergens een cv instelling zijn.
Inderdaad, hoe meer mogelijkheden, hoe complexer, hoe meer je de mist in kan gaan. Ook de constante upgrade's helpen niet echt.
Dat gebrom heb ik ook met een ROCO, ook al overal geïnformeerd, geen oplossing. Verder heb ik er geen probleem mee dus laat maar zo.