Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Rap : Japanse maglev...

Gestart door eve, 16 november 2014, 11:54:52 AM


loebaske

#1
Ziet er raar uit, maar ja men moet gestroomlijnde treinen hebben om de lucht druk te verminderen...

59erke

de neus alleen is al een lokomotief lang, hopelijk zijn de perrons in japan voorzien op zo'n lengte
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

eve

Is ook zo. En ze stoppen op 10 cm nauwkeurig aan de perron-instap-plaatsen...

Erik

janieburton

#4
Met alle respect, lopen de Japanners niet achter de feiten.

De maglev trein in Shanghai tussen de luchthaven en de rand van Shanghai is toch de eerste commerciële maglev trein

http://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Maglev_Train

En hij is Duits nl. het is de Transrapid

http://en.wikipedia.org/wiki/Transrapid

Wat ik niet begrijp is waarom rijdt dit ook niet in Duitsland?

Volgens de info in de link is de monorail in Emsland al compleet afgebroken.
 

rgp

Janie,

Hij rijdt niet in Duitsland, en zal ook niet rijden, net als in de andere landen in Europa.

De reden is vrij simpel: hij is niet compatibel met het huidige railsysteem en we leven in een volgebouwde verzuurde zone.

Zie je al de bouwaanvraag voor zoiets op pakweg 100m van huizen.  Het zal nogal drukkingsgroepen om het af te schieten regenen .

Roland

Durango

En daarbij komt ook nog dat de aanleg een nogal kostbare aangelegenheid blijkt te zijn. Dat in tijde van crisis/recessie in Europa krijgt geen basis om zoiets hier
aan te leggen.
China wil zich erg profileren en beschouwd dit als een visite kaartje voor het land.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

janieburton

#7
Citaat van: rgp op 17 november 2014, 13:06:22 PM
Janie,

Hij rijdt niet in Duitsland, en zal ook niet rijden, net als in de andere landen in Europa.

De reden is vrij simpel: hij is niet compatibel met het huidige railsysteem en we leven in een volgebouwde verzuurde zone.

Zie je al de bouwaanvraag voor zoiets op pakweg 100m van huizen.  Het zal nogal drukkingsgroepen om het af te schieten regenen .

Roland

Een maglev trein is nooit compatibel met andere treinen.

Mbt 100m van huizen: een maglev trein is bijna geruisloos, geen contact met sporen alleen het geluid van de wind


Citaat van: rgp op 17 november 2014, 13:06:22 PM

Zie je al de bouwaanvraag voor zoiets op pakweg 100m van huizen.  Het zal nogal drukkingsgroepen om het af te schieten regenen .

Roland

Toen in den begin met de TGV waren er ook drukkingsgroepen en de TGV rijdt bijna overal in Europa.

Er was zelfs een iemand die er zich voor ging leggen als hij door zijn stad kwam, ondertussen is hij burgemeester van die stad.

Citaat van: Durango op 17 november 2014, 13:26:53 PM
En daarbij komt ook nog dat de aanleg een nogal kostbare aangelegenheid blijkt te zijn. Dat in tijde van crisis/recessie in Europa krijgt geen basis om zoiets hier
aan te leggen.


Juist men moet het geld ook niet langs de deuren en vensters buiten gooien maar er is ook zoiets als zich kapot besparen ttz geen investeringen is ook geen vooruitgang.

Citaat van: Durango op 17 november 2014, 13:26:53 PM
China wil zich erg profileren en beschouwd dit als een visite kaartje voor het land.

Zeer zeker, hun LGV's daar zijn ook spectaculair gestegen, in enkele jaren hebben ze daar lijnen gebouwd voor  hun Hst's waar ze hier in Europa 10, 15 en 20 jaar hebben overgedaan.

 

SuSke

Ze hebben dan ook eerst de Europese technologie gekopieerd. Wij hebben de boel hier in Europa wel eerst moeten ontwikkelen voor de eerste meters spoor gelegd werden, die dan na testen terug moesten aangepast worden.
Verkijk je niet op die termijnen Janie, je moet ook het ontwikkelingsproces mee nemen in die periode die nodig is om ene dergelijk net uit te bouwen in Europa.

Als het op ruimtelijke ordening aankomt, zit je in China nog altijd in een vrij autoritair land. Hier zou dat inderdaad een heleboel reacties oproepen en zouden gezagsdragers "eieren voor hun geld" kiezen, zoals we dat op zoveel "grote" projecten zien.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: SuSke op 17 november 2014, 17:21:37 PM
Ze hebben dan ook eerst de Europese technologie gekopieerd. Wij hebben de boel hier in Europa wel eerst moeten ontwikkelen voor de eerste meters spoor gelegd werden, die dan na testen terug moesten aangepast worden.
Verkijk je niet op die termijnen Janie, je moet ook het ontwikkelingsproces mee nemen in die periode die nodig is om ene dergelijk net uit te bouwen in Europa.

Als het op ruimtelijke ordening aankomt, zit je in China nog altijd in een vrij autoritair land. Hier zou dat inderdaad een heleboel reacties oproepen en zouden gezagsdragers "eieren voor hun geld" kiezen, zoals we dat op zoveel "grote" projecten zien.

Ja en nee, de technologie van de TGV dateert van midden jaren 70 en we zijn 40 jaar verder en we mogen nu spreken van een volwaardig LGV netwerk.

Ja ze zijn daar vrij autoritair maar hier zijn er teveel minderheidsgroepen die tegen van alles en nog wat zijn.
 

Fastfly

Maglev heeft wel gereden in Duitsland maar dan enkel op 'test basis'.

enneuh gereden is eigenlijk niet het juiste woord: als ik men iet vergis is het een zweeftrein die dmv magnetisme voortbewogen en van het spoor gehouden wordt.  Als ik het goed heb zijn het elektro-magneten die de trein opheffen en elektromagneten die de trein doen voortbewegen.

zie ook deze link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transrapid