Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Heljan Crossrail Class 66, klaar om geleverd te worden.

Gestart door eve, 15 november 2014, 10:25:28 AM

eve

Is dat nu een Belgische lok of wat...?



Uitgerust met nieuw schoeisel, vaste buffers en een afschakelbare cabineverlichting.

Erik

loco

Goeie vraag Eric. Ik ben benieuwd naar de reacties. Ik geef alvast mijn mening.

Voor mij is Crossrail is een privé operator met locomotieven die ingeschreven zijn in diverse landen waaronder ook enkele in België. Net zo goed de NMBS-logistics een (privé) operator is die ook actief is in Frankrijk (via OSR France als filiaal van NMBS Logistics).
Het kan zijn dat deze Class 66 van Crossrail ingeschreven is in België. Dit zou je moeten afleiden uit het UIC nummer dat eindigt met bvb B-XRAIL of D-XRAIL. In zoverre de B verwijst naar België zou je deze Crossrail kunnen beschouwen is een Belgische locomotief, maar dat vind ik persoonlijk nogal vergezocht.
Als deze Class 66 gehuurd wordt, dan is hij eigenlijk ook geen locomotief van Crossrail, maar van de verhuurder.
Als hij gehomologeerd is voor het Belgische spoornet, kan hij in België op NMBS netwerk van Infrabel ook rijden mits te voldoen aan alle veiligheidsvoorwaarden. Dat is niet vanzelfsprekend, want de locomotieven die NMBS logistics via OSR-France inzet in Frankrijk hebben niet noodzakelijk een goedkeuring voor België.

fatboyke

H0, DC, DCC, Tijdperk: III

PeterVG

Voor mij is dit een pure Belg. Jarenlang de vaste loc actief op BP Geel. Dichter bij mijn achterdeur kan een loc niet komen. Kopen zal ik de loc niet. Ik heb helemaal niets met class66 in model.

PeterVG

#4
Fotomateriaal uit mijn collectie als illustratie

Tijdens hare grijze bestaan had loc PB13 heel lang het alleenrecht op lijn 207 voor de PET treinen.



Met DLC logo tijdens het achteruit rijden vanaf Y Wolfstee (L207) naar Herentals station vooraleer kop te maken en richting Mol te rijden.
PB13, dia juni 2008




Bij vertrek vanuit BP Geel gelegen langs het Albertkanaal en lijn 207. Ditmaal in grijze kleurstelling met verwijderd DLC logo.
PB13, foto 2010



In haar rode Xrail jasje bij Glons nabij de vertakking van lijn 24 en lijn 34 met een graantrein.
PB13, feb 2012

De PB13 was één van de eerste Xrail locs in de rode livrei. Dus een prima keuze van Heljan om net deze loc uit te brengen in model.


OlivierV

Ne keer benieuwd of die dan ook zo goed zal rijden als zijn voorganger ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

eve


Rangeerduivel

Heeft die dan geen last van 'vuile' wielen en te korte koppeling?
Of zijn deze door Heljan zelf reeds verholpen? :-\

;)

eve