Piko Traxx der BLS

Gestart door Peter, 14 november 2014, 11:02:25 AM

Peter

Het nieuwste Piko model, de Traxx baureihe 187 in de kleuren der BLS is op de markt.
De winkelprijs voor de DC versie in Duitsland is....99,50 euro. De AC versie inclusie de decoder is 116,19 euro

Hoe kunnen ze het zo'n prachtig model voor die prijs :D

Met vriendelijke groeten
Peter

dani

ja, Piko kan inderdaad mooie modellen leveren aan gunstige prijzen.

Anderzijds  mag je dan niet te veel verwachten van bvb de decodertjes die ze er in steken.  Die doen wel hun werk, maar niet zoals hun duurdere broertjes.

Al bij al , ben ik fan van Piko, temeer omdat ze veel van die modellen ook in (digitale) AC versie uitbrengen aan schappelijke prijzen.

Ook deze is weer een prachtmachine.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Een uitgebreid artikel over zowel het grote voorbeeld, als over het Piko model staan in het laatste nummer van de Miba (vandaag ontvangen)

PS: zou die ook tot in het Zwarte woud komen zoals zoveel andere SBB loks?
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

Citaat van: dani op 14 november 2014, 11:11:13 AM
ja, Piko kan inderdaad mooie modellen leveren aan gunstige prijzen.

Anderzijds  mag je dan niet te veel verwachten van bvb de decodertjes die ze er in steken.  Die doen wel hun werk, maar niet zoals hun duurdere broertjes.

Oei !!! Wat doen ze dan niet of niet goed ?

Erik

dani

ik heb meerdere Piko's met de standaard Uhlenbrock decoders er in.   Die rijden aardig, kunnen traag "kruipen" en rustig optrekken, maar als je ze éénmaal "los laat"  aan hoge snelheid, dan is de kans 1 op 2 dat je ze niet meer kan doen stoppen.   Alsof ze gewoon het signaal van het spoor niet meer oppikken.   De enige oplossing is dan een noodstop, de spanning van de baan.

Ik heb het geprobeerd met een Tams (LD-G 32), een  ESU (LoPi2 en 4) en een andere  (vanuit een Roco, merk ken ik niet direkt, kan het ook een UB zijn ?)  en die hebben het probleem niet, daar waar de UB in een andere lok hetzelfde probleem met zich mee nemen.   Het zijn enkel die decodertjes.

Ik heb zo o.a.  een paar BR182, 185,  MAK 1700 en BR216's.
Het rare is dat ze het niet altijd doen.  Het is echt onvoorspelbaar.  Zolang je onder 75% van de maximum snelheid blijft, lukt het nog redelijk.

Maar soit, ik ben off topic aan het gaan.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Ook ik heb de ervaring dat Uhlenbrock decoders nogal eens 'wispelturig' kunnen zijn.
Bvb,bij stroom zetten op de baan beginnen de lichten spontaan te branden,2x op de F0 toets drukken en dat is verholpen,raar maar waar...
Nu is het echter reeds een tijdje geleden dat dit zich voordeed!
genezen?seizoensgebonden? :D :D
Dit heeft uiteraard niets te maken met het Piko-model,want het deed zich bij de Roco's ook voor.
De Piko's van de nieuwe generatie(HLE2901),zijn inderdaad mooie,sterke en vooral geruisloze machientjes

;)

ceuleer

centauri167

Als ik deze loc zie en zeker de prijs, denk ik dat deze firma beseft wat ze moet doen om de markt weer aan te trekken, spijtig dat de andere merken dit nog niet doorhebben ...

doomslu

Citaat van: centauri167 op 14 november 2014, 17:26:54 PM
Als ik deze loc zie en zeker de prijs, denk ik dat deze firma beseft wat ze moet doen om de markt weer aan te trekken, spijtig dat de andere merken dit nog niet doorhebben ...
Daar ben ik het mee eens, maar toch een kanttekening.
Als je weet hoe klein de potentiële Belgische markt is, dan vind ik dat sommige van 'onze' fabrikanten ook aardig hun best doen om ons materieel aan een aanvaardbare prijs aan te bieden.

Jouw opmerking is echter zeker geldig voor de 'grote' merken...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Als nagerechtje: een foto van de "Echte" lok.
Verdomd mooi

Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

ceuleer

Dat is een duidelijk kwaliteitsverschil tussen de piko en roco.
Ik vind de nieuwste piko's toch wel sterk verbeterd dan 5 a 10 jaar geleden.
Deze Traxx is precies toch mooi afgewerkt.

doomslu

Chris, ondertussen levert Piko die CFL Traxxen wel met vier panto's.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Als je maar ziet hoe ze de relingen en de handvatten mooi niet hebben mee gespoten...echt klasse voor die prijs...
das zo Luc, onze afzet markt is hier veel te klein, gelukkig zorg MSM voor eens een afzet van een 500 loc's door een aktie

Peter

Dit model heeft nog maar weinig gemeen met het CFL model van zeven jaar geleden.
Zoals te zien op het filmpje gepost hierboven door Ceuleer, en het draadje van de Miba test gepost door Erik  maakt dit maar al te duidelijk.
Met vriendelijke groeten
Peter