Fort, Burcht, ruine, kasteel

Gestart door Blijdenberg, 10 november 2014, 08:08:17 AM

Blijdenberg

Goedemorgen forummers treinliefhebbers,

Ik ben zoek naar tips om een oude burcht of een ruïne van oude burcht te maken (of kopen, maar dan moet het wel echt goed zijn).

Ik ben een absolute beginner. Niet onhandig maar onervaren... ;-)

De scène zou een gigantische bbqfestijn binnen de muren van een oude burcht moeten worden... Dus tips over Bbq en festijn zijn ook altijd welkom. :-)

Alvast bedankt,

Bert


Huugooke

Zomaar een ideetje:
organiseer dat in 't echt (nodig ons allemaal uit), in een ruïne in de Ardennen.
Maak daar de nodige foto's en opmetingen.
En je hebt alle nodige documentatie!

Gerolf

... en misschien nog helpende handen ook  ;D

Bij de militaire modelbouwers (schaal 1/72 - maar dat maakt in dit geval niet zoveel uit) vind je stukken muur, ... die je mogelijk kan gebruiken.
Verder zou ik veel Googlen en misschien zo een specifieke ruïne vinden die je misschien ter plaatse kan fotograferen en in kaart brengen.

Gigantische bbq - dus geen "klein kasteeltje"...
Misschien het Gentse Gravensteen - dat is natuurlijk geen ruïne, maar je zou kunnen doen alsof het nooit gerestaureerd werd: de structuur gebruiken, en de mate van verval kies je zelf
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

een tijdje terug vond je op e-bay siliconen mallen om muren van burchten en ruïnes te maken van gips.
Zag er prima spul uit.

Jammer genoeg vind ik het nu niet direct meer terug  :-\

Regelmatig e-bay checken is dan ook de boodschap, was van een duitstalig e-bay lid.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Blijdenberg

Ooh maar dat zie ik ook zitten hoor, een gezamenlijke " bouw-eens-allemaal-samen-een-burcht-barbecue" :-)