Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

ESU Loksound V4 voor een HLD reeks 77 van de NMBS

Gestart door ceuleer, 08 november 2014, 17:10:18 PM

ceuleer

Goeiemiddag,

is er iemand die een file heeft voor een ESU Loksound V4 voor een HLD reeks 77 van de NMBS ?
Op de ESU site is de laatste versie die van een V 3.5.
Ik krijg die niet op een V4 gezet, hij geeft altijd een fout aan, ik dacht dat een oude versie wel op een nieuwere versie kon gezet worden, blijkbaar niet.
Als er iemand een file heeft, of weet waar ik eraan kan geraken, dat zou zeer welkom zijn.

grz,
Gunter

Kees-Jan

Een 1206 file of die van een 1700? zijn die niet hetzelfde?

Ronald

Citaat van: ceuleer op 08 november 2014, 17:10:18 PM

Op de ESU site is de laatste versie die van een V 3.5.
Ik krijg die niet op een V4 gezet, hij geeft altijd een fout aan, ik dacht dat een oude versie wel op een nieuwere versie kon gezet worden, blijkbaar niet.


Klopt, een 3,5 kun je niet op een 4 zetten. Je zult voor de V4 ook een specifieke V4 file moeten hebben.

ceuleer

Citaat van: Kees-Jan op 08 november 2014, 17:18:44 PM
Een 1206 file of die van een 1700? zijn die niet hetzelfde?
Blijkbaar niet, je kan van de V 3.5 voor de reeks 77, de G1206 en de G1700 elk apart een soundfile downloaden.
Voor de Reeks 77 staat er geen file tussen voor de V4.  :(

Kees-Jan

Neem anders eens contact op met TSD. Wellicht kunnen die je helpen aan de file. Voor ESU moet het toch geen probleem zijn. De soundfile kan namelijk in de look a like Piko gestopt worden. Klanten genoeg lijkt me (misschien bouw ik er wel 1 in 1 (ooit)).

Succes.

ceuleer

Goed idee Kees-Jan, ik heb zopas een mailtje gestuurd.
Maar hier zitten nogal wat handige mannen op het forum die zelf sound opnemen en files maken.
Misschien heeft er iemand deze file al zelf gemaakt.
Dan ben ik ook verder geholpen.

D_Loc

#6
Citaat van: ceuleer op 08 november 2014, 17:10:18 PM
Goeiemiddag,

is er iemand die een file heeft voor een ESU Loksound V4 voor een HLD reeks 77 van de NMBS ?
Op de ESU site is de laatste versie die van een V 3.5.
Ik krijg die niet op een V4 gezet, hij geeft altijd een fout aan, ik dacht dat een oude versie wel op een nieuwere versie kon gezet worden, blijkbaar niet.
Als er iemand een file heeft, of weet waar ik eraan kan geraken, dat zou zeer welkom zijn.

grz,
Gunter
Je kan de Loksound V3.5 versie converteren naar een Loksound V4.
Dit doe je via de import functie welke onder file is terug te vinden in de Lokprogrammer software.
Ik heb dit zojuist geprobeerd met de file van de reeks 77 en dat gaat goed.

[Edit]
Ik heb nog even schermprintjes gemaakt met de stappen:








Na OK drukken wordt het project geconverteerd en kun je de sound in Loksound V4 decoder uploaden of testen via Sound slot simulation:

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Ronald

Dirk, dank je voor deze waardevolle tip, wist ik niet :) ;)

D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ceuleer

Bedankt voor de printscreens Dirk.
Ik had eigenlijk al geprobeerd wat jij hier uitlegt, maar ik kreeg het niet in order.
Ik had een andere versie, ik dacht de laatste, maar ik kan het nu niet meer zien welke het was door de installatie van de 4.4.13.
Nu heb ik lokprogrammer 4.4.13 ook gedownload zoals jij gebruikt, dank zij de prinscreen wist ik welke je had, en nu is het gelukt.
Het staat op de V4, en het geluid in heel verschillende dan die voor de G1206 en G1700.
Dank u wel voor de snelle hulp mannen, nu kan ik beginnen met inbouwen.

Grz,
Gunter